DERS ADI

: Dağlık Alan Yönetimi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
KMY 5068 Dağlık Alan Yönetimi SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Kamu Yönetimi Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ MEHMET NACİ SEVKAL

Dersi Alan Birimler

Kamu Yönetimi Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Ders, kamu yönetimindeki değişim ile küresel siyasal ve ekonomik süreçler arasındaki ilişkiyi ele almaktadır. İkinci Dünya Savaşı sonrasındaki sosyal devlet ve yönetsel yapısı, 1980 den sonraki liberal ekonomi politikalarının yaygınlaşması ve kamu yönetimindeki yeni yaklaşımlar üzerinde durulmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Argümanlar geliştirebilmek
2   Lİteratüre yönelik eleştirel bir tutum geliştirebilmek
3   Yönetimsel değişim ve sosyoekonomik sürecin farklı halleri arasındaki ilişkiyi kurabilmek
4   Küresel ekonomik ve siyasal değişimler ile yönetimsel yapı arasındaki bağlantıları kurabilmek
5   Küreselleşmenin tek tek ülkeler üzerindeki etkisini ortaya koyabilmek.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin Tanıtımı ve Genel Giriş
2 Tarihsel Arka Plan
3 Kuramsal Bakış Açıları
4 Yönetimsel Sistemler
5 Yönetimsel Süreçler
6 Küreselleşme ve Kamu Yönetimi
7 Ara Sınav
8 Uluslararası Organizasyonlar ve Kamu Yönetimi
9 Yönetimde Reform ve Yeniden Örgütlenme Akımları
10 Kamu Yönetiminde Değişime Eleştirel Yaklaşımlar
11 Örnek Olay Çalışmaları 1
12 Örnek Olay Çalışmaları 2
13 Sonuç ve TEspitler
14 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Amin, Samir (2000). Economic Globalism and Political Universalism: Conflicting Issues Journal of World-Systems Research, VI (3, Special Issue: Festchrift for Immanuel Wallerstein Part II): 582 622.
Berkman, A.Ümit ve Heper, Metin (2001). Political Dynamics and Administrative Reform in Turkey, in Ali Farazmand (ed) Administrative Reform in Developing Nations. Praeger: London.
Graf, William (1995). The State in the Third World. Socialist Register, 140 162.
Haque, M.Shamsul (1996). Public Service Under Challenge in the Age of Privatization, Governance: An International Journal of Policy and Administration, 9(2):186-216.
Helleiner, Eric (2003). Economic Liberalism and its Critics: the Past as Prologue Review of International Political Economy,10(4): 685 696.
Hobsbawm, Eric J. (1996). Age of Extremes: The Short Twentieth Century, 1914 1991. Abacus: London.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders Anlatımı
Sunumlar
Örnek Olay Çalışmaları

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYS* 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT* 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

naci.sevkal@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi 15.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 1 13
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 1 24 24
Final Sınavı 1 4 4
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 116

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.15
ÖK.2344
ÖK.3535
ÖK.454
ÖK.5