DERS ADI

: İnsani Gelişme ve Yoksulluk

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ÇİN 5013 İnsani Gelişme ve Yoksulluk SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

İnsan Kaynakları Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

İnsan Kaynakları Yüksek Lisans

Dersin Amacı

İnsani gelişme kavramının tanıtılarak, insani gelişme endeksinin açıklanması ve Türkiye açısından değerlendirilmesidir. Diğer yandan, bu ders kapsamında yoksulluk kavramı, nedenleri, çeşitleri ele alınarak, insani gelişme ile yoksulluk arasındaki ilişki değerlendirilir. Dünyadaki diğer ülkeler ile Türkiye'de insani gelişme ve yoksulluk arasındaki ilişkinin analiz edilmesi de bu dersin amaçları arasındadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   İnsani gelişme ve yoksulluk kavramlarını tanımlayabilir
2   İnsani gelişme endeksinin yapısı hakkında bilgi sahibi olur
3   Yoksulluğun nedenleri ve çeşitlerini analiz edebilir
4   İnsani gelişme endeksinin yapısı hakkında bilgi sahibi olur
5   İnsani gelişme ve yoksulluk arasındaki ilişkide eğitim, cinsiyet, sağlık gibi faktörlerin etkisini açıklayabilir
6   Dünyadaki diğer ülkeler ile Türkiye deki insani gelişme ve yoksulluk arasındaki ilişkiyi karşılaştırmalı analiz edebilir

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 İnsani gelişme, İnsani Gelişme Endeksi, Yoksulluk Kavramları
2 Yoksulluğun Nedenleri
3 Temel Kavramların Açıklanması
4 Yoksulluğun Çeşitleri
5 İnsani Gelişme Endeksinin Yapısı
6 İnsani Gelişme Endeksinin Çeşitli Ülkeler Açısından Değerlendirilmesi
7 Arasınav
8 İnsani Gelişmenin Eğitim Açısından Değerlendirilmesi
9 İnsani Gelişmenin Cinsiyet Açısından Değerlendirilmesi
10 Yoksulluk ve Eğitim İlişkisi
11 Yoksulluk ve Cinsiyet İlişkisi
12 Sağlık ve Yoksulluk İlişkisi
13 İnsani Gelişme ve Yoksulluk İlişkisinin Genel Olarak Değerlendirilmesi
14 Genel Değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak: Ayşe Buğra; Kapitalizm, Yoksulluk ve Türkiye de Sosyal Politika, İletişim Yayınları, 2008.
Fikret Şenses, Küreselleşmenin Öteki Yüzü Yoksulluk, İletişim Yayınları, 2002.
Tim Allen/Alan Thomas; Povertyand Development Intothe 21st Century, Open University, 2000.
Yardımcı kaynaklar: NurgünOktik, Türkiye'de Yoksulluk Çalışmaları, Yakın Kitabevi, 2008.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Basılı ve web kaynaklarına dayalı olarak ders anlatımı ve tartışma. Öğretim üyesinin ders yönlendirmesi, sınıf ile etkileşim.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS* 0.50 + YYS* 0.50
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.50 + BUT* 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İnsani gelişme, yoksulluk, yoksulluğun nedenleri ve çeşitleri hakkında teorik bilgiye sahip olup, insani gelişme ve yoksulluk arasındaki ilişkiyi, eğitim, cinsiyet ve sağlık gibi farklı unsurlar açısından çeşitli ülkelere göre analiz edebilmesi beklenir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Doç.Dr.Coşkun SARAÇ
E-Mail : coskun.sarac@deu.edu.tr Tel : +90 232 - 3010598 -

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İleride bildirilecektir

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Ödev Hazırlama 1 10 10
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Sunum Hazırlama 1 5 5
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 119

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.13444
ÖK.23444
ÖK.33444
ÖK.43444
ÖK.53444
ÖK.63444