DERS ADI

: İş Güvencesizliği ve İstihdam Edilebilirlik

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ÇİN 5044 İş Güvencesizliği ve İstihdam Edilebilirlik SEÇMELİ 3 0 0 3

Dersi Veren Birim

İnsan Kaynakları Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. BARIŞ SEÇER

Dersi Alan Birimler

İnsan Kaynakları Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Günümüzde giderek artan işini kaybetme korkusunu ve buna çözüm olarak önerilen istihdam edilebilirlik kavramını tüm yönleriyle ele alarak insan kaynakları boyutuyla değerlendirmeler yapılmasını sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   İş güvencesizliğini ve etkileyen faktörleri tanımlayabilir
2   İş güvencesizliğinin sonuçlarını ve alınabilecek önlemleri tartışabilir
3   İstihdam edilebilirlik ve etkileyen faktörleri açıklayabilir
4   Bir insan kaynakları uygulaması olarak istihdam edilebilirlik yaklaşımları geliştirebili
5   İş güvencesizliği ve istihdam edilebilirlik ile ilgili araştırmalar yapabilir

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 İş Güvencesizliği Güvence-Güvencesizlik Kavramı
2 İş Güvencesizliğinin Belirleyicileri
3 İş Güvencesizliğinin Sonuçları
4 İş Güvencesizliği ve Sonuçlarını Etkileyen Faktörler
5 İnsan Kaynakları Yönetimi Açısından İş Güvencesizliği
6 İstihdam Edilebilirlik Kavramının Tarihsel Gelişimi
7 İstihdam Edilebilirliğin Gündeme Gelmesine Yol Açan Değişimler I
8 İstihdam Edilebilirliğin Gündeme Gelmesine Yol Açan Değişimler I
9 İstihdam Edilebilirliğin Kavramsal Çerçevesi
10 İstihdam Edilebilirlik Yaklaşımları Genel İstihdam Edilebilirlik Yaklaşımları
11 İstihdam Edilebilirlik Yaklaşımları Örgütsel İstihdam Edilebilirlik Yaklaşımları
12 İstihdam Edilebilirlik Yaklaşımları Bireysel İstihdam Edilebilirlik Yaklaşımları
13 İş Güvencesizliği ve İstihdam Edilebilirlik
14 İstihdam Edilebilirliğe Yönelik Eleştiriler

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

SEÇER Barış (2007), Kariyer Sermayesi ve İstihdam Edilebilirliğin İş Güvencesizliği Üzerindeki Etkisi. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
Yardımcı kaynaklar:
YILMAZ Gözde (2009), İstihdam Edilebilirlik: Değişim Kıskacında Birey, Ekin Yayınevi.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Yetkili öğretim üyesinin ders yönlendirmesi, izlence takibi
Sınıf ile etkileşim

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + YYS* 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + BUT* 0.40


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ara sınav, final ve ödev sunumu ile öğrencinin kariyer yönetimi konusunu hangi ölçüde kavradığı ölçülecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

e-posta: baris.secer@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi Çarşamba 10:00-12:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Sunum Hazırlama 1 2 2
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 1 14
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Ödev Hazırlama 1 5 5
Vize Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 87

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.155555
ÖK.255555
ÖK.355555
ÖK.455555
ÖK.555555