DERS ADI

: Turizm Pazarlaması

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TUİ 5074 Turizm Pazarlaması SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Turizm İşletmeciliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. GÜRHAN AKTAŞ

Dersi Alan Birimler

Turizm İşletmeciliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Ders, turizm pazarlaması ve turizm işletmelerinin pazarlama sorunları üzerine sunulacak temel bilgileri takiben, bir hizmet olarak turizm ürünlerinin pazarlanmasındaki farklılıkların belirlenmesini ve tanıtım ve pazarlama araçları ile turizmde pazarlama karması elemanlarının incelenmesini, sektörden örneklerle ve uygulamalı çalışmalarla ele almayı amaçlamaktadır. İlk haftalarda konuları belirlenen ve turizmin alt sektörlerinden farklı işletme örnekleri için hazırlanacak pazarlama stratejileri ödevleri, öğrenciler tarafından sunulacak ve sınıf tartışmalarına imkan sağlanacaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğrenciler ulusal ve uluslararası turizm sektöründe, turizm pazarlamasının önemini ve turizm pazarlamasında güncel uygulamaları inceleyerek analiz edebilecek.
2   Ulusal ve uluslararası turizm pazarlaması uygulamalarını etkilemesi muhtemel faktörleri irdeleyerek, turizm işletmeleri ve turistik destinasyonlar tarafından uygulanabilecek pazarlama stratejileri önerilerinde bulunabilecek.
3   Farklı turizm işletmeleri ve turistik destinasyonlar tarafından uygulanan turizm tutundurma çalışmaları ile kullanılan pazarlama araçlarını inceleyerek, örnek olay çalışmaları üzerinde başarılı ve başarısız uygulamaları tartışabilecek
4   Turizm işletmeleri ve turistik destinasyonlar için pazarlama planları geliştirebilecek bilgi birikimine sahip olabilecek.
5   Turizm pazarlaması çevresini oluşturan faktörleri irdeleyerek, pazarlama çalışmalarının temelini oluşturan çeşitli analiz yöntemlerini kullanabilecek seviyeye ulaşacaklardır.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Turizm Pazarlaması: Giriş
2 Turizm Pazarlaması Çevresi ve Pazarlama Planlaması
3 Turizmde Pazarlama Karması: Ürün, Fiyat, Dağıtım, Turundurma
4 Turizmde Pazarlama Karması: İnsan, Fiziksel Kanıtlar, Süreçler
5 Turizm Pazarlamasında Rekabet
6 Turizm Pazarlamasın Yeni Eğilimler ve Gelişmeler
7 Turizm Pazarlaması Alanında Güncel Akademik Çalışmalar
8 Destinasyon Pazarlaması
9 Ziyaretçi Çekim Merkezleri Pazarlaması
10 Konaklama İşletmeleri Pazarlaması
11 Seyahat Acentaları / Tur Operatorleri Pazarlaması
12 Yiyecek İçecek İşletmeleri Pazarlaması
13 Öğrenci sunumları
14 Öğrenci sunumları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
Ders proje odaklı yürütüleceği için, tek bir kaynak kitap çalışması yoktur. İlgili konularda ulusal ve uluslararası kitap, proje, makale, tez vb. kaynaklardan faydalanılması gerekmektedir. Kitap çalışmalarına örnek olarak aşağıdaki kaynaklar gösterilebilir:
- Kozak, M. (2008). Turizm Pazarlaması, Ankara: Detay Yayıncılık.
- Hacıoğlu, N. (2008). Turizm Pazarlaması, Ankara: Nobel Yayıncılık.
- Kotler, P., Bowen, J.T., Makens, J.C. (2009). Marketing for Hospitality and Tourism, 5th ed., Oxford: Prentice Hall, Inc.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sorumlu öğretim üyesinin tarafından verilecek ilk yedi hafta derslerinden sonra, öğrencilere turizmin alt sektörlerinden farklı işletme örnekleri için hazırlanacak pazarlama stratejileri ödevleri verilecek ve ödevler öğrenciler tarafından sunularak sınıf tartışmalarına imkan sağlanacaktır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYS* 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT* 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Öğrencilerin dersi başarı ile tamamlamaları, derslere katılım ve tartışmalarda etkin rol almaları ile mümkün olacaktır. Öğrencilerin sunum becerileri ve sunum raporlarının ders içeriği ve amacına uygunluğu değerlendirmede esas alınacaktır.

Değerlendirme Kriteri

1 Öğrencilerin turizm pazarlaması konusundaki bilgileri değerlendirmede esas alınacak, ancak teorik bilginin yanında güncel olaylar çerçevesinde ilgili konuları değerlendirebilmeleri ve tartışabilmeleri de istenecektir.
2- Ödev çalışması ile öğrencilerin bilimsel çalışma yapmaya hazırlanmaları amaçlanmaktadır. Bu nedenle, ödevlerin bilimsel yazım kurallarına uygunluğu ve uygulamalı bir çalışma hazırlandıysa kullanılan metodolojinin ve veri analiz yöntemlerinin geçerliliğine ve güvenirliliğine dikkat edilecektir.
3- Sınıf içi tartışmalarda ve sunumlarda ise, öğrencilerin sunum becerileri ile birlikte, bilimsel konularda tartışma becerilerinin geliştirilmesi amaçlanmaktadır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

- Derse %70 devam zorunluluğu bulunmaktadır.
- Dersin öğretim üyesi tarafından anlatılacak ilk 7 hafta sonunda, dönem başında belirlenen konular üzerinde öğrenci sunumları dönemin son 5 haftasında gerçekleştirilecektir. Grup ve/veya bireylerin hangi hafta sunum yapacağı dönem başında belirlenecektir.
- Ödev çalışmaları, yüksek lisans programına ilgili akademik yılda kayıt yaptıran öğrencilerin sayısına göre grup veya bireysel ödev olarak verilebilir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Uygulama 5 3 15
Ders Anlatımı 7 3 21
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 3 42
Ödev Hazırlama 1 38 38
Sunum Hazırlama 1 10 10
Proje Ödevi 1 4 4
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 130

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.15
ÖK.2454
ÖK.35
ÖK.44
ÖK.5554