DERS ADI

: DOĞRUDAN ANLATIM I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
HEY 5055 DOĞRUDAN ANLATIM I SEÇMELİ 2 2 0 8

Dersi Veren Birim

Heykel Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. GÖKCEN ERGÜR

Dersi Alan Birimler

Heykel Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu dersin başlıca amacı geleneksel malzemeleri (ağaç taş, metal vb.) 1900-1950 arasında çağdaş heykel sanatındaki durum kapsamında incelemek, doğrudan anlatım yöntemlerini malzeme-biçim-içerik ilişkileri çerçevesinde tanımlamak ve sanatsal çalışmalarına bu aşamaları uyarlamak bireysel sanat dilini oluşturmakta yararlanacağı üst düzey bilgi birikimini ve uygulama deneyimini arttırmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Uzmanlık alanında teknik, malzeme, yöntem ve kavramlar konusundaki birikimini sanatsal tercihleriyle ilişkilendirebilme
2   Tasarım ve uygulama sırasında karşılaştığı problemleri tanımlama
3   Sanatsal çalışmalarından edindiklerini bilgi haline dönüştürüp bulgulardan sonuç çıkarabilme
4   Yaratıcılığını kullanarak özgün biçim geliştirme ve malzeme hâkimiyeti konusunda uygulamalı deneyime dayalı birikim oluşturma
5   Tasarım, üretim, sergileme aşamalarında projesiyle ilgili deneyimlerini akademik düzeyde paylaşıp anlatabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin kapsamı, genel kavramlar, literatür tanıtımı,
2 Örnek sanatçılar farklı sanatsal tavırlarla ilgili sunum
3 Örnek sanatçılar farklı sanatsal tavırlarla ilgili sunum
4 Örnek sanatçılar farklı sanatsal tavırlarla ilgili sunum
5 Öğrenci proje önerileri, eskizlerin değerlendirilmesi ve fikir alışverişi ödev konularının belirlenmesi
6 Projelerin geliştirilmesi ve alternatiflerin değerlendirilmesi
7 Proje uygulama
8 Proje uygulama
9 Proje uygulama
10 Proje uygulama
11 Proje uygulama
12 Proje uygulama, sonuçlandırma önerileri, ödevlerin teslimi
13 Proje uygulama, sergileme önerileri
14 Sergileme ve sunumlar ve Değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

COLLINS, Judith, Sculpture Today, Phaidon Press, Londra, 2007
Sculpture I-II-III-IV, Taschen, Köln, 1996
TUCKER, William, The Language Of Sculpture, Thames And Hudson, Londra, 1977
Sanatçı Katalogları ve kitapları
Ulusal ve uluslararası sanat dergileri
Diğer ders materyalleri:
Malzeme Katalogları, teknik yayınlar,

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Her bir öğrencinin sanatsal seçimlerini konumlandıran yönlendiren ve belirginleştiren örnek çalışmalar seçilerek incelenmekte, bunların ortaya çıkış aşamaları araştırılarak tartışılmaktadır.
Malzeme ve teknik donanım teknolojisi incelenmekte, uygulama olanakları araştırılmaktadır (Fuar, sergiler, alan araştırmaları vb.).
Bireysel ve toplu bilgilenme, bilgi üretme ve paylaşma ortamı yaratılmaktadır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YCL Yıliçi Çalışması
2 ODV Ödev/Seminer/Uygulama
3 BNS Başarı Notu YCL * 0.70 + ODV * 0.30


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Biçim-anlam ilişkisi kurma düzeyi
Biçim geliştirme yetkinliği,
Malzeme seçimi ve kullanımındaki bilinç ve hâkimiyet,
Tasarlama, uygulama, sonuçlandırma, sunum aşamalarında yapılacak tartışmalardaki yeterlilik düzeyi,

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Dersi alan öğrenciler dönem sonunda iki adet bitmiş proje ve bunlara ait eskiz maket vb. uygulamalarını teslim ederler
2. Her dönemde konusu önceden belirlenmiş bir ödev hazırlarlar ve istendiğinde sunarlar
3. Öğrenciler uygulayacakları projeye ait her türlü malzemeyi kendileri temin edeceklerdir

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

gokcennergurr@gmail.com

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Uygulama 14 2 28
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 4 56
Tasarım Projesi 14 4 56
Ödev Hazırlama 2 5 10
Sunum Hazırlama 10 3 30
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 208

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.135315133353
ÖK.25313331153
ÖK.3531113333535
ÖK.455531351
ÖK.5315555