Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Fen Bilimleri Enstitüsü |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
PROF.DR. KEREM CANLI |
Dersi Alan Birimler |
Biyoloji Doktora |
Dersin Amacı |
Salgın çeşitleri ve Dünya salgınlar tarihi. Hastalık oluşumu: İnfeksiyon ve toksinlerin etkisi, kişiden kişiye bulaşan hastalıklar, Antimikrobiyal direnç ve direnç geliştirme mekanizmaları, Mikroorganizmalarla mücadele yöntemleri, patojen özellikleri ve yaygın patojenlerin tanımlanması ve mücadelesinde kullanılan kimyasal ajanlar konusunda yeterli bilgi ve yetkinliğe ulaşmak. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Sağlık bilimlerinde mikrobiyoloji, Paul Engelkirk, Burton |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Ders, anlatım, sunum ve tartışma formatında öğretilir. Tüm öğrencilerin derslere katılarak, hem anlatım hem de tartışma oturumlarında yer alması gereklidir. Ders programının yanı sıra, grup sunumları o hafta için atanan gruplar tarafından hazırlanacak ve bir tartışma ortamı oluşturulacak şekilde sunulacaktır. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
Öğrenci ara sınav ve yarıyıl sonu sınavında sorulacak sorular ile değerlendirilecektir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Dönem boyunca derslerin %70'ine devam etme sorumluluğu öğrenciye aittir. Ders saatine ve ödev teslimi ile ilgili belirtilen zamana uyulmalıdır. Derslerde ve sınavlarda meydana gelebilecek etik-dışı davranışlar konusunda ilgili yönetmelik çerçevesinde hareket edilecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
kerem.canli@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Daha sonra ilan edilecektir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|