Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Fen Bilimleri Enstitüsü |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
PROF.DR. MEDİHA BURCU SILAYDIN |
Dersi Alan Birimler |
Kentsel Tasarım Doktora |
Dersin Amacı |
Bu ders ekoloji ve sürdürülebilirlik kavramlarının kentsel mekan bağlamındaki karşılıklarını kavratmayı, ekolojiye duyarlı kentsel ve mimari mekan oluşumlarının temel ilkelerini tanımlamayı, kentsel ekoloji üzerinde etkili olan mekan organizasyon biçimlerinin farklı disiplinler özelinde hangi ilkesel çerçevede faaliyet göstermesi gerektiğini açıklamayı ve farklı yerel/bölgesel/ülkesel deneyimlerin ardında yatan üstyapı dinamiklerini sorgulamayı amaçlamaktadır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Environmental Science, A Global Concern. Cunningham and Saigo. 2000. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Ders, konu anlatımları, okuma destekleri ve sınıf içi tartışmalarla ilerlemektedir. Ödev, dersin hem değerlendirme yöntemi hem de önemli bir öğrenme yöntemi olarak görülmektedir. Ödev konuları, dersin öğrenim çıktılarını destekleyecek şekilde seçilecektir. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Ara Sınav, ara ödev teslimi ve Final, final ödevi teslimi şeklinde gerçekleştirilecektir. |
Değerlendirme Kriteri |
Tanımlama ve Betimleme Ara Sınav (Ara ödev teslimi) Değerlendirmesi ile ölçülmektedir |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
burcu.silaydin@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Salı 10.30 - 120.00 |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|