DERS ADI

: Hatlar Üzerinde Kent Peyzajı

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
PLN 5028 Hatlar Üzerinde Kent Peyzajı SEÇMELİ 2 0 0 5

Dersi Veren Birim

Fen Bilimleri Enstitüsü

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Şehir ve Bölge Planlama Yüksek Lisans
Şehir ve Bölge Planlama Tezsiz Yüksek Lisans
Şehir ve Bölge Planlama Bütünleşik Doktora
Şehir ve Bölge Planlama Doktora

Dersin Amacı

Bu ders, kentsel alanlar içindeki ve kentsel alanlar arası güzergâhları (hatlar) incelemeyi, çeşitli ölçeklerdeki kent peyzajı unsurlarıyla desteklenen çözümler geliştirmeyi amaçlar. Çeşitli görsel malzemeler, çizili dökümanlar ve farklı örnekler üzerinden tartışmayı amaçlamaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Kentsel peyzaj tanımlayabilecekler (bilgi)
2   Çeşitli ölçeklerde kentsel ve kırsal alanlarda güzergahları listeleyebilecekler (bilgi)
3   Çalışma alanının görsel bileşenlerini analiz edebilecekler (analiz)
4   Çalışma alanında bir proje geliştirebilecekler (uygulama)

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Konu üzerine genel tartışma.
2 Yol hatlarında sosyolojik ve psikolojik faktörler.
3 Hat geçişleri ve tasarım kriterlerinde öncelikler.
4 Yollar ve cazibe noktaları arasındaki ilişkilerin kurulması sırasında dikkate alınması gereken faktörler.
5 Kentsel işlevler arasında ayırıcı eleman olarak rotalar.
6 Kent peyzajı ilkeleri açısından şehiriçi yaya ve bisiklet yolları işlevi ile ilgili estetik eleştiri.
7 Ara Sınav ve ödev konularının belirlenmesi
8 Kent peyzajı ile demiryolları, metro hatları ve hafif raylı sistemler arasındaki ilişki.
9 Şehir içi uygulamaları. Sokak mobilyaları, yönlendirme sistemleri, işaretler.
10 Yaya dolaşımına açık parklar ve kentsel yeşil alanlar gibi kentsel işlevlerden geçen sirkülasyon hatları.
11 Bölgesel ölçekte peyzaj ve ulaşım bağlantıları arasındaki ilişkiler.
12 Orman içi yollar, kırsal peyzaj unsurları.
13 Ödev sunumları.
14 Genel değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Facade Stories: Changing Faces of Main Street Storefronts and How to Care for Them, by Ronald Lee Fleming, Hastings House, 1982.
PlaceMakers: Creating Public Art That Tells You Where You Are , by Ronald Lee Fleming and Renata von Tscharner,Hardcover, Harcourt Brace Jovanovich, 1987.
Planning For Man and Motor, by Paul Ritter, Pergamon Press, 1964.
http://www.townscape-inst.com/corpdesign.html
Lighting in the Townscape, by Graham Phoenix, buildingconservation.com/articles/light/townlight.htm

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Her dönem, bir çalışma alanında hatlar üzerinde kent peyzajı çalışması yapılacak ve yerinde incelemeler gerçekleştirikecektir. Çeşitli görsel malzemeler, çizili belgeler ve farklı örnekler üzerinden bir tartışma hedeflenmektedir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 ODV ÖDEV
3 YSS YIL SONU SINAVI
4 YSBN YIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.20 + ODV * 0.20 + YSS * 0.60
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.20 + ODV * 0.20 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Değerlendirme dönem boyunca yapılan çalışmalar ile sınav ortalaması alınarak yapılacaktır.

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Bu ders, kentsel alanlar içindeki ve kentsel alanlar arası güzergâhları (hatlar) incelemeyi, çeşitli ölçeklerdeki kent peyzajı unsurlarıyla desteklenen çözümler geliştirmeyi amaçlar. Çeşitli görsel malzemeler, çizili dökümanlar ve farklı örnekler üzerinden tartışmayı amaçlamaktadır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

tolga.cilingir@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Salı 10.00-11.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 2 24
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Ödev Hazırlama 1 10 10
Sunum Hazırlama 1 5 5
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 7 4 28
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Kitap Okuma 1 6 6
Alan/saha çalışması 2 6 12
Tasarım Projesi 1 12 12
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 121

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.11
ÖK.21
ÖK.31
ÖK.41