Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Fen Bilimleri Enstitüsü |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
Dersi Alan Birimler |
Hidrolik - Hidroloji ve Su Kaynakları Doktora |
Dersin Amacı |
Dünya üzerindeki suların sadece %3 ü tatlı sulardır. Tatlı sular arasında en güvenilir ve en fazla olanı ise yeraltısularıdır. Ancak bu kaynaklar son yıllarda artan endüstriyel, tarımsal vb faaliyetler yüzünden kirlenmektedir. Yeraltısuyunda kirliliğin taşınması yeraltısuyu akımı ve kirliliğin taşınması ile ilgili diferansiyel denklemlerin çözülmesiyle hassas bir şekilde incelenebilmektedir. Bazı varsayımlar ve basitleştirmeler yapılarak analitik çözüm elde edilebilmektedir. Önemli mühendislik uygulamaları için analitik çözüm vermeyen bu denklemler farklı sayısal çözüm teknikleriyle çözülebilmektedir. Bu ders kapsamında yeraltısuyu akımı ve kirlilik taşınım süreçleri ile ilgili temel bilgiler ve ilgili denklemlerin gelişmiş nümerik yöntemlerle çözülmesi anlatılarak lisansüstü öğrencilerinin bu konudaki bilgilerin kazandırılması hedeflenmektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
BEDIENT, P. B. ; RIFAI, H.S.; NEWELL, C.J.; Groundwater Contamination, Prentice Hall PTR, New Jersey, 1994 |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Ders kitabından sunum, ev ödevlerinin değerlendirilmesi, |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Dili |
İngilizce |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
sukru.guney@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Dönem başında öğrencilere duyurulacaktır. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|