Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Fen Bilimleri Enstitüsü |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
PROF.DR. MUSTAFA YAVUZ ERGÜN |
Dersi Alan Birimler |
Biyokimya Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Yenilenebilir enerji kaynakları olan bitkilerin ürünleri insanlar için esansiyeldir. Günümüzde ürün verimliliğini arttırmak amacı ile genetik yöntemler kullanılarak yeni ve gelişmiş bitkiler üretilmektedir. Dersin amacı öğrenciler bitki biliminde bitki biyokimyası ile ilgili genel bilgi sağlayacaktır. Derste bitki metabolizmasının yanı sıra enzimoloji, işlevsellik, düzen ve bitkilerin moleküler biyolojisi de ele alınacaktır. Biyokimyasal yol ve yapısal özellikler geniş çapta örneklemeler ile açıklanacaktır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Ana kaynak: Dey, P. M., Harborne, J. B., Plant Biochemistry, Academic Press, USA, 1997. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
1. Sunum |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
Sunumlarda verilen temel kavramları anlamlı öğrenmesi, kavramların birbirleri ile ilişkilendirmesi, sebep-sonuç ilişkilerini kurulabilmesi ve soru veya problemlere yönelik mevcut bilgilerini kullanarak yorum yapabilmesi ve fikir üretiminin değerlendirilmesi ara sınav, final sınavı, ödevlerle gerçekleştirilecektir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
hulya.kayali@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Çarşamba 13.30 15.30 |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|