DERS ADI

: Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi 2

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ATA 2002 Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi 2 SEÇMELİ 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Enstitüsü

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. FEVZİ ÇAKMAK

Dersi Alan Birimler

Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon

Dersin Amacı

Türk devrimlerini ve kuruluşundan günümüze Türkiye'de yaşanan siyasi, ekonomik, toplumsal olayları kavramak

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Türk devriminin temel ilkelerini ve niteliğini kavrayabilme
2   Türk devriminin amacını ve toplumsal kazanımlarını sıralayabilme
3   Türk devriminin hangi koşullarda, hangi yöntemlerle gerçekleştirildiğini ve bu süreçte ne tür sorunlarla karşılaşıldığını kavrayabilme
4   Atatürk ilkeleri, Atatürkçülük, Kemalizm, Atatürkçü düşünce sistemi gibi kavramları yorumlayabilme
5   Geçmişten günümüze Türkiye Cumhuriyeti nde yaşanan siyasi, ekonomik, toplumsal gelişmeleri algılayabilme
6   Batı modernleşmesi ile Türk modernleşmesini kıyaslayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Siyasal alanda yapılan devrimler: Saltanatın kaldırılması, cumhuriyetin ilanı, halifeliğin kaldırılması
2 Atatürk döneminde çok partili hayata geçiş denemeleri
3 Çağdaş ve laik bir hukuk sistemi oluşturabilmek için gerçekleştirilen devrimler ve anayasalar
4 Eğitim alanında gerçekleştirilen devrimler
5 Ulusal bir ekonomi oluşturma politikaları
6 Uluslaşma projesi olarak; dil, tarih ve kültür
7 Atatürkçü düşünce sisteminin ve Türk devriminin niteliği ve evrenselliği
8 Sınav
9 Atatürk Dönemi Türk Dış Politikası
10 Milli Şef Dönemi Türk iç ve dış politikası
11 Demokrat Parti Dönemi ve 27 Mayıs
12 1960-1980 arası Türk iç ve dış siyasetinde yaşanan gelişmeler
13 Kıbrıs Sorunu
14 12 Eylül'den günümüze Türkiye

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Mustafa Kemal Atatürk, Nutuk
Afet İnan, Medeni Bilgiler ve Mustafa Kemal Atatürk ün El Yazıları
Kemal Arı, Türk Devrim Tarihi II
Şerafettin Turan, Atatürk ün Düşünce Yapısını Etkileyen Olaylar, Düşünürler, Kitaplar
Reşat Genç, Türkiye yi Laikleştiren Yasalar
Falih Rıfkı Atay, Çankaya
Şevket Süreyya Aydemir, Tek Adam
Andrew Mango, Atatürk: Modern Türkiye nin Kurucusu
Lord Kinross, Atatürk: Bir Millet in Yeniden Doğuşu
Erik Jan Zürcher, Modernleşen Türkiye nin Tarihi
Bernard Lewis, Modern Türkiye nin Doğuşu
Ferouz Ahmad, Modern Türkiye nin Oluşumu
Taner Timur, Türk Devrimi ve Sonrası
Mete Tunçay, Türkiye Cumhuriyeti nde Tek Parti Yönetimi nin Kurulması
Kemal Arı, Atatürk ve Devrimcilik
Yahya Tezel, Cumhuriyet Döneminin İktisadi Tarihi
Selim Deringil, Denge Oyunu: İkinci Dünya Savaşı nda Türkiye nin Dış Politikası
Şerif Mardin, Türk Modernleşmesi
Türk Dış Politikası, Kurtuluş Savaşı ndan Bugüne Olgular, Belgeler, Yorumlar (ed.
Baskın Oran)

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Bu ders, konuyla ilgili yayınlanmış olan çeşitli kitaplar ve makaleler yoluyla işlenecektir

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize / Ödev
2 FN Final Notu
3 BSN Başarı Notu VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

%40 Ara sınav, %60 final

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70'ine katılım zorunludur. Öğretim üyesi uygulamalı sınavlar yapma hakkını
saklı tutar. Bu sınavlardan alınacak notlar vize ve final sınavı notlarına
eklenecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Enstitüsü Tınaztepe Kampüsü Buca

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Perşembe

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 2 24
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 1 12
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 7 7
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 50

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.11
ÖK.21
ÖK.31
ÖK.41
ÖK.51
ÖK.61