DERS ADI

: HASTALIKLARIN ULUSLARARASI SINIFLANIRILMASI

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TDS 2307 HASTALIKLARIN ULUSLARARASI SINIFLANIRILMASI ZORUNLU 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik

Dersin Düzeyi

Önlisans

Ders Koordinatörü

HATİCETÜL KÜBRA YENİ

Dersi Alan Birimler

Dersin Amacı

Hastalıkların uluslararası sınıflama sistemleri (özellikle ICD-10) konusunda temel bilgilerin kazanılması.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   ICD sınıflama sistemlerini tanımlamak, ICD 8, ICD 9, ICD - 10 çeşitlerini açıklamak
2   ICD-10 sınıflama yapısını, özel tabulasyon listelerini, sınıflandırma ailesini tanımlamak
3   ICD-10 uzmanlığa dayanan uyarlamalar, hastalıkları kodlama bilgileri düzeylerini tanımlamak.
4   Alfabetik indeksin düzenlenmesi, yapısı, temel kodlama tekniklerini tanımlamak.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Sınıflandırma Sınıflandırmanın Gelişmesi, Yedinci ve Sekizinci Revizyonlar, Dokuzuncu Revizyon, Onuncu Revizyon,
2 ICD 8 Sınıflandırma Sistemi Afabetik Dizinin Kullanılması, Düzenlenme Biçimi, Hastalık İsminden Sonra Kullanılan Parantezler, Tanı Birliği
3 ICD 8 ve 150 Başlıklı A Listesinin ICD 10 `daki Revizyonu, ICD 9 CM, ICD 8 ve 150 Başlıklı A Listesinin ICD 10 `daki Revizyonu, ICD 9 CM,
4 ICD-10 un Yapısı ICD-10 un Hazırlanması,
5 ICD-10 Sınıflama Yapısı, ICD-10 Sınıflama Yapısı,
6 Özel Tabulasyon Listeleri Özel Tabulasyon Listeleri
7 Sınıflandırma Ailesi, Sınıflandırma Ailesi,
8 VIZE
9 Hastalıkların Uluslararası İsim Listesi Birinci Basamağın Uluslar arası Sınıflandırması, (ICPC-2-R), ICD-10 Uzmanlığa Dayanan Uyarlamalar, ICD-O (Onkoloji), ICD-DA Diş Hekimliği ve Stamoloji, ICD-NA (Noroloji)
10 ICD-10 un Kullanılması Hastalıkların Kodlanması, Doğru Kodlanan Veriler, Doğru Kodlanmış Veri Kullanıcıları, Kodlama Bilgileri, NOS ve NEC (BŞT ve BYS), Parantez, Köşeli Parantez, Başlıklarda VE Kullanımı,
11 Çift Kodlama Sistemi
12 ICD-10-AM, ICD-10-AM ın Tanımı, ICD-10-AM a Giriş, ICD-10-AM ın Geliştirilmesi, ICD-10-AM in Beş Cildinin İçerdiği Bilgiler,
13 ICD-10-AM de Hastalık Sınıflandırması (1. Ve 2. Cilt), ICD-10-AM de Hastalık Sınıflandırmasının Temel Yapısı ve İlkeleri, 1.Cilt- Hastalık Listesi, ICD-10-AM de Prosedür Sınıflandırması nın Temel Yapısı ve İlkeleri,
14 ICD-10-AM Kitabının Kullanımına İlişkin Bilgiler, Bölümlerde Standardın Numaralandırma Sistemi, Alfabetik Dizin, Alfabetik İşlem Dizininde Kullanılan Yazım Kuralları, Sıra, Blok Numaraları, Ana Terimler, Tanımlamalar, Kodu Atlayın, Eponimler,

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ders sunum notları

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Eğitici sunumları ve öğrencilerin hazırladığı ödevler

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 AS ArasınavTeo
2 FN Yarıyılsonu Notu
3 BSN Başarı Notu VZ * 0.50 + FN * 0.50
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.50 + BUT * 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Midterm exam 50%, Final Exam / Make-up 50%. At the end of the semester, those who get 60 or more out of a hundred will be considered successful.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Ders, SHMYO Öğretim ve Sınav Uygulama Esasları çerçevesinde yapılır ve değerlendirilir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Öğr. Gör. Haticetül Kübra YENİ
haticetulkubra.yeni@deu.edu.tr


Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Cuma Günü 10.30-12.30

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Vize Sınavına Hazırlık 1 6 6
Ödev Hazırlama 1 5 5
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
Proje Ödevi 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 50

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.1
ÖK.22
ÖK.33
ÖK.4444