DERS ADI

: TIBBİ LABORATUVAR KALİTE VE UYGULAMALARI

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SHS 1055 TIBBİ LABORATUVAR KALİTE VE UYGULAMALARI SEÇMELİ 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu

Dersin Düzeyi

Önlisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. SERVET KIZILDAĞ

Dersi Alan Birimler

Dersin Amacı

Tıbbi laboratuvarlarda, tüm analiz çalışmalarında uygulanması gereken kalite çalışmaları için gerekli teorik bilgiyi edinmelerini ve pratikte uygulayacakları beceriyi kazanmalarını amaçlamaktadır.
Bu ders ile Laboratuvar çalışmalarında kalite güvencesi sorunlara çözüm odaklı yaklaşarak, bireysel veya organizasyonel sorun kaynaklarını öngörebilme, bu sorunlara ilişkin önceden önlem alabilme ve sorunları yaratıcı bir biçimde çözme becerilerinin gelişmesi amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   İş yaşamında karşılaşılan kalite güvence sorunları üzerinde sorun kaynaklarına ve çözümüne ilişkin sistematik düşünce yeteneğini geliştirir.
2   Karşılaşılabilecek kalite güvence sorunlarını sahip olduğu teorik bilgileri kullanarak çözümleyebilir.
3   Sorunlara ve çözümüne bütünsel açıdan bakma becerisini geliştirebilir.
4   Tıbbi laboratuvarda kalite kurallarını uygulayarak gösterebilir.
5   Tıbbi biyokimyasal ve mikrobiyolojik analizlerde analiz öncesi, analiz ve analiz sonrası aşamalarda uygulanacak olan kalite kurallarına ilişkin bilgi ve becerileri uygulayarak gösterebilir.
6   Tıbbi biyokimyasal ve mikrobiyolojik testlerin sonuçlarını değerlendirme konusunda kalite kuralları ile ilgili bilgi ve becerileri uygulayarak gösterebilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tanışma, dersin tanıtımı Bilgi Düşünce Sistematiği İlişkisi
2 Tıbbi laboratuarda kalite kavramı, uluslararası standartlar
3 Tıbbi laboratuarlarda kalite süreçleri
4 Preanalitik süreç
5 Analitik süreç
6 Postanalitik Süreç
7 Biyokimyasal analizlerde kalite süreçleri 1
8 Biyokimyasal analizlerde kalite süreçleri 2
9 Mikrobiyolojik analizlerde kalite süreçleri 1
10 Mikrobiyolojik analizlerde kalite süreçleri 2
11 İç kalite kontrol kuralları
12 Dış Kalite Değerlendirme
13 Raporlama evresinde kalite süreçleri
14 Genel Değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Klinik Biyokimya Analiz Metodları, Bahattin Adam ve Yasemin Ardıçoğlu, Atlas
Kitapçılık, 2002
2. ISO 15189
3. Tietz laboratuvar testleri klinik kılavuzu Kaya emerk güneş kitabevi 2011

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Öğretim elemanı ders sunumları, öğrencilerin kalite güvencesine ilişkin sunumları, soru-cevap, tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 AS ArasınavTeo
2 FN Yarıyılsonu Notu
3 BSN Başarı Notu VZ * 0.50 + FN * 0.50
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.50 + BUT * 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Ders, SHMYO Öğretim ve Sınav Uygulama Esasları çerçevesinde yapılır ve değerlendirilir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

e-posta: dilek.cimrin@deu.edu.tr
Tel: 0 232 412 4724

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Hergün

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 1 2 2
Vize Sınavına Hazırlık 1 4 4
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 4 4
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 50

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18
ÖK.144
ÖK.24
ÖK.35
ÖK.44
ÖK.55
ÖK.6