DERS ADI

: Temel İletişim Becerileri

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
HEF 1050 Temel İletişim Becerileri ZORUNLU 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Hemşirelik

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. NESLİHAN GÜNÜŞEN

Dersi Alan Birimler

Dersin Amacı

Bu dersin amacı iletişimin insan ilişkilerindeki önemini kavrama, kendini tanıma becerileri ve farkındalığı geliştirme, iletişim becerilerinin ve kendini tanımanın sosyal ve mesleki yaşama etkisini fark etme becerisini kazandırmadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   İletişim kavramının insan ilişkilerindeki önemini bilme
2   İletişimi etkileyen faktörleri bilme
3   Kendini tanıma bilgi ve becerisini geliştirme
4   İnsanın bilişsel yönünün, davranış özelliklerinin, benlik kavramının ilişkileri üzerindeki etkisinin farkına varabilme
5   İletişim becerilerinin ve kendini tanımanın sosyal ve mesleki yaşama etkisini fark etme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Derse ilişkin beklentilerin konuşulması Doç. Dr. Neslihan Günüşen Anlatım, Soru cevap
2 İletişim kavramı iletişimi etkileyen faktörler ve kültür Doç. Dr. Neslihan Günüşen Anlatım, soru cevap, video kesiti
3 Kendini tanıma, farkındalık ve farkındalığı geliştirm Doç. Dr. Neslihan Günüşen Anlatım, soru cevap
4 Algı/Önyargı Doç. Dr. Neslihan Günüşen Anlatım, soru cevap, video kesiti
5 Zaman yönetimi Dr. Öğr. Üyesi Figen Şengün İnan Anlatım, soru cevap, örnek zaman planı çalışması
6 Sözsüz İletişim ve Dinleme Prof. Dr. Zekiye Ç. Duman Anlatım, soru cevap
7 Ara sınav Doç. Dr. Neslihan Günüşen
8 Soru sorma, özetleme somutlaştırma Doç. Dr. Sibel Coşkun Badur Anlatım, soru cevap, rol play
9 Empati Dr. Öğr. Üyesi Figen Şengün İnan Anlatım, soru cevap, empati egzersizi
10 İletişimi etkileyen davranış biçimleri atılganlık Prof. Dr. Zekiye Ç. Duman Anlatım, soru cevap
11 Hayır deme İstekte bulunma Prof. Dr. Zekiye Ç. Duman Anlatım, soru cevap, hayır deme üzerine durum verme ve ilkeleri tartıştırması
12 Reflekşın Dr. Öğr. Üyesi Figen Şengün İnan Anlatım, soru cevap, örnek reflektif durum tartışması
13 Geri bildirim alma ve verme Doç. Dr. Sibel Coşkun Badur Anlatım, soru cevap, ornek durum tartışması, ilkeler çıkartma
14 Dersin Değerlendirilmesi Doç. Dr. Sibel Coşkun Badur

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Arnold, E.C., Underman K.B (2016). Interpersonal Relationship: Professional Communication Skills For Nurses. Elsevier, USA.
2. Kocaman, N. (2010). Sağlık bakım profesyonelleri ve hasta iletişimi. Klinik Beceriler: Sağlığın Değerlendirilmesi, Hasta Bakım ve Takibi. 161-195.
3. Üstün,B., Akgün,E., Partlak,N., (2005). Hemşirelikte İletişim Becerileri Öğretimi, Okullar Yayınevi, İzmir
4. Sheldon, F.K., Foust, J. (2013). Communication For Nurses: Talking With Patients. Jones & Barlet company. USA.
5. Riley, J.B., (2012). Communication in Nursing. Elsevier, Mosby, USA.
6. Sully, P. (2010). Essential Communication Skills for Nursing and Midwifery. Mosby Elsevier.
7. Shattell, M. (2004). Nurse patient interaction: a review of the literature. Journal of Clinical Nursing, 13:714 722.
8. Fakhr-Movahedi, A, Salsali, M, Negarandeh R, Rahnavard, Z. (2011). Exploring contextual factors of the nurse-patient relationship: A qualitative study. Koomesh, 13(1): 23-34.
9. Jason, H. (2000). Communication skills are vital in all we do as educators and clinicians. Education for Health,13: 157-160.
10. Üstün, B., Demir, S. (Ed). (2019). Hemşirelikte İletişim. Akademi Basın ve Yayıncılık, İstanbul.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Derslere katılım, düz anlatım, sunum, tartışma, soru-cevap, rol oynama, film izleme, kendi kendine öğrenme
Derslerde kullanılan tüm görsel materyallerde sesli betimleme/altyazılı sağlanmaktadır. (Engelli öğrencilerin talepleri halinde film, video gibi görsele dayalı eğitsel materyallerin sesli betimlemeli şekilleri kullanmaktadır).

Değerlendirme Yöntemleri

Başarılı / Başarısız


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Değerlendirme Yöntemlerine İlişkin Açıklamalar:
Dönem boyunca 1 adet ara sınav ve 1 adet final veya bütünleme ile ders değerlendirmesi yapılacaktır.
Ara sınav notu: 1 adet ara sınav, ara sınav notunu oluşturacaktır
Yarıyıl içi notu: Ara Sınav notu
Ders Başarı notu: Yarıyıl içi notunun %50 si + Final veya Bütünleme sınav notunun %50 si
Minimum ders başarı notu: 100 tam not üzerinden 60 tır
Minimum Final ve bütünleme sınav notu: 100 tam not üzerinden 50 dir
Bütünleme Sonu Başarı notu: Yarıyıl içi notunun %50 si + Bütünleme notunun % 50 si = 100 tam not üzerinden en az 60 olması gerekir.
Bütünleme notu 100 tam not üzerinden en az 50 olmalıdır.

Değerlendirme Kriteri

Sınavlarda; yorumlama, hatırlama, karar verme, açıklama, sınıflama, bilgileri birleştirme becerileri değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Doç. Dr. Neslihan Günüşen
0 232 412 4781
neslihan.partlak@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 15 2 30
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 15 1 15
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 6 6
Bağımsız Çalışma 15 1 15
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 75

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.1353344334
ÖK.235335433
ÖK.335344443
ÖK.435344443
ÖK.545345434