DERS ADI

: MİMARİ İLETİŞİM TEKNİKLERİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MİM 3735 MİMARİ İLETİŞİM TEKNİKLERİ SEÇMELİ 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Mimarlık

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. RENGİN ZENGEL

Dersi Alan Birimler

Mimarlık

Dersin Amacı

Mimari iletişimi teknik bir dil olarak kullanmanın ötesinde, çağın gerektirdiği biçimde interdisipliner bir kurguyla ele almak ve farklı disiplinlerle ortaklaşa sınıf içi kuramsal aktarımlar/(elle veya digital yöntemlerle) uygulamalar gerçekleştirebilmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Tasarım eğitiminde iletişim kavramının yeri ve anlamını, tasarım eğitimine katkı sağlayabilecek farklı disiplinlerin iletişim ve sunum tekniklerini tanımlayabilme
2   Mimari tasarım sunumunu diğer disiplinlerden edinilen bilgi birikimleriyle ilişkilendirebilme
3   Diğer disiplinlerden edinilen görsel iletişim bilgilerini ders sırasında ve sonrasında gerçekleştirilecek (elle veya digital yöntemlerle yapılan) ödevler yoluyla aktarabilme
4   Elle veya digital yöntemlerle yapılan ödev taslaklarını ders ortamında tartışabilme
5   Yapılan tartışmalar doğrultusunda mimari iletişim, ifadelendirme çalışmalarını yeniden düzenleyebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 1. Tanışma, dersin amacının ve içeriğinin aktarılması
2 2. Tipografi kavramına ilişkin ppt sunum yapılması ve örnek tipografi videolarının gösterilmesi, soyut bir kavramın seçilen bir yapı kütlesi ile ilişkilendirilerek tipografik olarak ifadelendirilmesi. -
3 3. Yapı kütlesi tipografisinin tartışılması. -
4 4.Yapı kütlesi tipografisi ödevlerinin teslimi. seçilecek bir yapının veya dokunun cephelerine ilişkin akromatik/kromatik renk çalışmasına giriş. -
5 5. Akromatik ve kromatik renk çalışmalarının tartışılması. -
6 6. Renk çalışmalarının teslimi. Sanat alanında bir iletişim aracı olarak Kolaj'a ilişkin ppt sunumu yapılması. Çevre-kent-pandemi ilişkileri bağlamında öğrencilerin yaşadıkları şehirlerde çektikleri fotoğraf üzerinden kolaj çalışması ödevinin verilmesi.
7 7. Kolaj ödevinin tartışılması.
8 8.Kolaj ödevlerinin jpeg olarak teslimi. Sanal ortamda mimari görseller üzerinden eskiz maratonu (ders içi uygulama) yapılması.
9 9. Metin /Sinema üzerinden mekan okuma ödevlerinin verilmesi.Geçmiş dönem öğrenci çalışmalarından örnekler,kısa metin ve video sunumlarının yapılması.
10 10.Metin /Sinema ödevlerinin tartışılması.
11 11. Metin /Sinema üzerinden mekan okuma ödevlerinin teslimi.Sanat mimarlık ilişkileri üzerine konuklu bir atölyenin gerçekleştirilmesi. Konu ile ilgili ödev çalışmasının verilmesi.
12 12. Sanat mimarlık ilişkileri üzerine konuklu atölye ödevlerinin tartışılması.
13 13. Sanat mimarlık ilişkileri üzerine gerçekleşen atölyenin ödevlerinin tartışılması.
14 14.Sanat mimarlık ilişkileri üzerine gerçekleşen atölyenin tartışılması.
15 15. Yarıyılsonu final teslimlerinin alınması.

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1.Ching, Francis D.(2004), Design Drawing, John Wiley&Sons, New York
2.Ching, Francis D.(2004), Architectural Graphics, John Wiley&Sons, New York
3.Ching. F. (2003) Mimarlık ve Sanatta Yaratıcı Bir Süreç, Yem Yayınları, İstanbul.
4.Khanacademy.org. Khan Academy,Ücretsiz online dersler, video ve alıştırmalar, uzaktan öğrenme ve online eğitim sitesi
5. Hikmet Temel Akarsu ve Nevnihal Erdoğan,(2016) Edebiyatta Mimarlık,YEM Yayınları.
6. Hikmet Temel Akarsu, Nevnihal Erdoğan, Türkiz Özbursalı, (2020)Sinema ve Mimarlık,YEM Yayınları.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Farklı disiplinlerin iletişim tekniklerine ilişkin sunumların (ppt, video, öğrenci çalışmaları arşivlerinin jpeg üzerinden incelenmesi gibi) ardından, sanal ortam üzerinden elle yada digital yöntemlerle yapılan ödevlerin tartışılması.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 AS Arasınav
2 DIU Dönemiçi Uygulama
3 YYS Yarıyılsonu Notu
4 BNS Başarı Notu AS * 0.10 + DIU * 0.55 + YYS * 0.35
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu AS * 0.10 + DIU * 0.55 + BUT * 0.35


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Değerlendirmede ara sınav(ders içi uygulama %10) + Dönem içi uygulama(%55) + yarıyılsonu teslimi (%35) + Bütünleme

Değerlendirme Kriteri

Ders içi uygulama: (%10) ÖÇ 1, ÖÇ 2, ÖÇ 3.
Dönem içi uygulamalar: (%55) ÖÇ 1, ÖÇ 2, ÖÇ 3, ÖÇ 4, ÖÇ 5.
Yarıyıl sonu teslimi: (%35) ÖÇ 1, ÖÇ 2, ÖÇ 3, ÖÇ 4, ÖÇ 5.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Ağırlıklı olarak öğrenci uygulamaları ve tartışmalar üzerinden yürütülen bu derse katılım önemlidir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

rengin.zengel@deu.edu.tr, ozlem.aritan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İhtiyaç durumunda program akışına göre duyurulacaktır.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 10 1 10
Uygulama 0
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar
Vize Sınavına Hazırlık 1 2 2
Ödev Hazırlama 8 7 56
Final Sınavına Hazırlık 1 4 4
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
Diğer Kısa Sınav 0
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 76

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.13444
ÖK.23444
ÖK.334434
ÖK.43443
ÖK.534