DERS ADI

: MİMARİ TASARIM III

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MİM 3503 MİMARİ TASARIM III ZORUNLU 4 4 0 10

Dersi Veren Birim

Mimarlık

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. EBRU GÜLLER

Dersi Alan Birimler

Mimarlık

Dersin Amacı

Mimari çevreyi güncel gelişmeler ve bağlam ile ilişkili olarak çok yönlü olarak (kavramsal, kentsel, kültürel, toplumsal, ekonomik ve tarihi yönleriyle) analiz etmek, yaratıcı düşünme süreci sonunda araştırmaya dayalı bir tasarım projesi çözümlemektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Verilen tasarım problemlerini ve bağlamı çok yönlü (kavramsal, kentsel, kültürel, toplumsal, ekonomik ve tarihi) analiz edebilme becerisi.
2   Mimari tasarım problemini çok yönlü bir biçimde araştırma bilinci kazanma ve güncel gelişmeler ile ilişkilendirebilme.
3   Orta karmaşıklıktaki bir mimari programın gereksinimlerini ve mekansal karşılıklarını saptayabilme. Bir anafikir doğrultusunda farklı mekansal organizasyonları tartışma ve bütünleşik bir biçimde tasarlayabilme.
4   Yaratıcı düşünme süreci sonunda araştırmaya dayalı bir mimari tasarım projesi çözümleyebilme.
5   Mimari tasarım projesini ve sürecini farklı temsil ortam ve teknikleri ile (görsel,yazılı ve sözel olarak) ifade edebilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

MİM 1504 - GRAFİK İLETİŞİM II
MİM 2502 - MİMARİ TASARIM II

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tanışma, Dersin Kapsam, İçerik ve Yöntemi Üzerine Bilgilendirme, Konunun Tanıtımı, İncelenecek Örnek Listesinin ve Kaynakların Verilmesi
2 Alan Gezisi
3 Arazi Analiz Sunumları ve Konsept Önerilerinin Tartışılması
4 Arazi Analiz Sunumları ve Konsept Önerilerinin Tartışılması
5 Konsept Jüri
6 Bireysel Kritikler
7 Bireysel Kritikler
8 Bireysel Kritikler
9 Ara Jüri
10 Ara Jüri
11 Bireysel Kritikler
12 Bireysel Kritikler
13 Bireysel Kritikler
14 Çizim Haftası
15 Final Jürisi (Final Teslimi)

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Rossi, A. (1982). Architecture of the City. Massachusetts: MIT Press.
Rowe, C., Koetter, F. (1984). Collage City. Massachusetts: MIT Press.
Kostof, S. (1991). The City Shaped: Urban Patterns and Meanings Through History. London: Thames & Hudson.
Cullen, G. (1961). The Concise Townscape. New York: Architectural Press.
Foscari, G. (2014). Elements of Venice. Zürich: Lars Müller Publishers.
Özten, Ü.; Anay, H. (2017). Mimari Bağlamsalcılık, Eskişehir: E. Osmangazi Üniversitesi Yayınları, 2017

Diğer ders materyalleri: Öğretim üyeleri tarafından verilecek föyler, yapılacak sunumlar

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Öğrenim süreci proje/problem tabanlı öğrenme üzerinden gelişir.
Öğrenciler, kendilerine yönlendirilen mekânsal problemlere/sorulara yanıtlar geliştirir ve kritikler alarak ilerler.
Ders sürecinde yapılan çalışmalar, verilen kritikler, ara jüri ve final jüri ile öğrencinin öğrenim süreci gözlemlenir ve kayıtlanır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 OD AraştırmaÖdevi
2 JR Arajüri
3 PRO YYsonuProje
4 BNS Başarı Notu OD * 0.10 + JR * 0.15 + PRO * 0.75


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Değerlendirme Yöntemlerine İlişkin Açıklamalar:
Araştırma ödevi (%10, ÖÇ1, ÖÇ2): Verilen kentsel bağlamın analizini, bağlamdan geliştirilecek bir ihtiyaç programının yorumlanmasını ve bağlama özgü bir konsept fikrin geliştirilmesini sağlayan çalışma ve sınıf içi egzersizleri kapsamaktadır.
Ara Jüri (%15, ÖÇ1, ÖÇ2, ÖÇ3): Öğrencilerin alana ve programa ilişkin ön fikirlerini ve yarım dönemlik gelişimlerini değerlendirmeyi kapsayan bir ara sınav niteliğindedir. Ara jüriye belgelenebilir bir mazereti olmaksızın çıkmayan öğrenci, final teslimi yapamaz.
Final Jüri (%75, ÖÇ1, ÖÇ2, ÖÇ3, ÖÇ4, ÖÇ5): Mimari tasarım problemini çok yönlü bir biçimde ele alma ve araştırmaya dayalı bir mimari tasarım projesi geliştirme sürecinin bütününe yönelik bir değerlendirmeyi kapsayan bir final sınavı niteliğindedir.
Değerlendirme,
Verilen bağlamı çok yönlü analiz etme ve yorumlayabilme;
Mimari tasarım problemini çok yönlü bir biçimde araştırma;
Orta karmaşıklıkta bir mimari program gereksinimini ve mekânsal karşılıklarını, özgün ve kapsamlı çözümler ile bir anafikir çerçevesinde geliştirip tasarlayabilme;
Anafikrin kavramsal anlamda derinliğini, netliğini ve süreç boyunca sürekliliğini sağlayabilme;
Proje sürecini görsel, yazılı ve sözel ortamlarda nitelikli biçimde ifade edebilme kriterleri
çerçevesinde yapılacaktır.

Değerlendirme Kriteri

Araştırma Ödevi (%10) (ÖÇ1, ÖÇ2)
Ara Jüri (%15) (ÖÇ1, ÖÇ2, ÖÇ3)
Final Jüri (% 75) (ÖÇ1, ÖÇ2, ÖÇ3, ÖÇ4, ÖÇ5)

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1) Dönem içerisinde 4 bireysel kritiğe katılmak final teslimi için önemlidir.
2) Ara jüriye katılım, sürecin gelişimi ve final jürisi açısından önemlidir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Prof.Dr.T.Didem Altun- didem.akyol@deu.edu.tr
Prof.Dr. Hikmet Gökmen- hikmet.gokmen@deu.edu.tr
Doç.Dr.Ferhat Hacıalibeyoğlu- f.hacialibeyoglu@deu.edu.tr
Prof.Dr. Mine Tanaç Zeren- mine.tanac@deu.edu.tr
Doç. Dr. Feyzal Özkaban -feyzal.ozkaban@deu.edu.tr
Dr.Öğr.Üye.H.İbrahim Alpaslan- ibrahim.alpaslan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Dönem içinde öğretim üyeleri tarafından duyurulacaktır.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 9 4 36
Uygulama 9 4 36
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 8 11 88
Vize Sınavına Hazırlık (Ara Jüri) 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık (Çizim Haftası) 1 40 40
Sunum Hazırlama (Çevre Analiz ve Mimari Ana Fikir) 1 20 20
Final Sınavı (Final Jürisi) 1 5 5
Vize Sınavı (Ara Jüri) 1 5 5
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 250

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.134443
ÖK.2424
ÖK.344343
ÖK.45434
ÖK.55