Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Mimarlık |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
PROF.DR. GÜL DENİZ DOKGÖZ |
Dersi Alan Birimler |
Mimarlık |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı, öğrencilerde, belirlenen doğal/yapılı çevrede, özel-kamusal alan ilişkilerine ve kapalı-yarı açık-açık mekanların organizasyonuna dayanan basit mekânsal ilişkileri az katlı yapı tasarımı ve çevre düzenlemesiyle kurmasını sağlamaktır. Tasarım konusu ve yerine ilişkin temel kavramların irdelenmesi, yere ilişkin ve yeni deneyimlere olanak sağlayacak farklı mekan organizasyonlarının peyzajıyla birlikte tasarlanması hedeflenmektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
MİM 1502 - MİMARİ TASARIMA GİRİŞ |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Ana kaynak: Yok |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Tüm öğrenim süreci Proje/Problem Tabanlı Öğrenme metodu üzerinden gelişir. Öğrenciler verilen mimari tasarım problemine ilişkin fikirler oluşturur; fikirlerini ve üretimlerini kritikler alarak geliştirirler. Dersler, ders süresince yapılan uygulamalar, egzersizler ve kritikler şeklinde gelişecektir. Öğrencilerin çalışmaları öğretim üyeleri tarafından eleştirilerek yönlendirilecektir. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
1. Ara sınav (Ara Jüri / Ödev / Sunum): Tasarım sürecinin önemli aşamalarındandır. (ÖÇ2, ÖÇ3, ÖÇ5). |
Değerlendirme Kriteri |
Ara sınav (Ara Jüri / Ödev / Sunum) (ÖÇ2, ÖÇ3, ÖÇ5) |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Mimari tasarım süreci derslere devamlı katılımı gerekli kılan bir unsurdur ve stüdyoya devamlılık şarttır. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
deniz.dokgoz@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Ders dönemi başında açıklanacaktır. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|