Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Mimarlık |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
DOÇ.DR. DENİZ BALIK |
Dersi Alan Birimler |
Mimarlık |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı, mimarlığın, giyinme kültürü ve moda tasarımıyla olan ilişkisini farklı yönleriyle disipinlerarası tartışmaktır. Ders kapsamında moda, dönemin ruhu bağlamında küresel olarak ele alınır ve kültür, ekonomi, bilim, teknoloji, mimarlık, sanat, edebiyat, gelenekler ve gündelik yaşam pratikleri üzerinden değerlendirilir. Derste, bu ilişkinin tarihsel ve kuramsal çerçevesinin çizilmesinin yanı sıra, beden ve mekan ilişkisini yeniden tanımlayan tasarımcıların çalışmaları incelenecektir. Verilecek kavramsal bir temelin yanı sıra, amaç, öğrencinin bu disiplinlerarası konuda analiz yapması ve fikir üretmesidir. Farklı bir disiplinle bağlantı kuran bu dersin öğrenciyi motive edici, aynı zamanda yaratıcı düzeyini artırıcı bir süreç olması hedeflenmektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Açımuz, Nagehan (2013), Mimarlık ve Moda Tasarımı Arakesitinde Bir Okuma, yayımlanmamış doktora tezi, İstanbul Teknik Üniversitesi. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Ders anlatımı, video gösterimi, tartışma. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
1. Uzaktan eğitim sürecinde arasınav ve final sınavı olarak, derste duyurulan formatta ödev teslimi alınır.
|
Değerlendirme Kriteri |
Ara Sınav % 40 (ÖÇ1, ÖÇ2, ÖÇ3, Ö Ç4) |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
1. MİM 3811 Modern Mimarlık Tarihi dersini almış olmak tavsiye edilir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
deniz.balik@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Duyurulacaktır. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|