Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Mimarlık |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
DOÇ.DR. DENİZ BALIK |
Dersi Alan Birimler |
Mimarlık |
Dersin Amacı |
Bu derste mimari çizim tekniklerinin antik dönemden bugüne kadar devrimsel değişiklikleri incelenecektir. Farklı dönemlerde mimarın konumu, çizimin rolü, tasarım yöntemleri ve temsil teknikleri incelenip çizimin mimarlık üzerindeki etkileri tartışılacaktır. Mimarlık-sanat etkileşiminde gerçekleşen gelişmelerin tarihi seyirde anlatılması ve eleştirisinin yapılması amaçlanmaktadır. Konuyla ilgili literatürün tanıtımı ve kritiği, çizimin teknik olduğu kadar kültürel bir olgu olduğu bilincinin öğrenciye verilmesi hedeflenmektedir. Ders daha çok Batı kültürünün mimari ürünleri üzerinde odaklanmaktadır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Alberti, Leon Battista (2015), Resim Üzerine ve Heykel Üzerine, İstanbul: Janus.
|
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Ders anlatımı, video gösterimi, öğrenci sunumu, tartışma. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
1- Uzaktan eğitim sürecinde arasınav ve final sınavı yerine ödev, rapor vb. teslimi alınır.
|
Değerlendirme Kriteri |
Ara Sınav % 30 (ÖÇ1, ÖÇ2, ÖÇ3, ÖÇ4, ÖÇ5) |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
1. MİM 3732 Rönesans Mimarisi ve Etkileri ve MİM 3811 Modern Mimarlık Tarihi derslerini almış olmak tavsiye edilir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
deniz.balik@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Duyurulacaktır. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|