DERS ADI

: KÜLTÜR ENDÜSTRİSİ VE KENT

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
PLN 4471 KÜLTÜR ENDÜSTRİSİ VE KENT SEÇMELİ 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Şehir ve Bölge Planlama

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. ŞEBNEM GÖKÇEN

Dersi Alan Birimler

Şehir ve Bölge Planlama

Dersin Amacı

Bu ders kültür ve kent arasındaki ilişkinin günümüzde geldiği boyutu temel gelişmeler bağlamında kavratmayı, kültür ekonomisi, kültürel turizm, yaratıcı kentler, yaratıcı endüstriler, ve kültür-eksenli kentsel dönüşüm ve planlama kapsamındaki açınımları tanımlamayı, kültür alanındaki yükselişi kentsel gelişimi yönlendirici süreli ve süreklilik içeren gelişimler üzerinden açıklamayı ve kültür politikalarının başarı ve başarısızlıklarını somut örnekler üzerinden sorgulamayı amaçlamaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   kültür alanının temel çerçevesini tanımlayabilecek,
2   kültür endüstrisi, yaratıcı kentler, kültür eksenli dönüşüm kapsamlarını betimleyebilecek,
3   günümüz kentlerindeki kültür ekonomisi göstergelerini ve mekânsal yansımalarını yorumlayabilecek,
4   dünya deneyimi üzerinden yerel olası çıkarımları çözümleyebilecek,
5   kültür politikalarını ve mekânsal yansımalarını eleştirel olarak değerlendirebilecektir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Kültür kavramına giriş
2 Kültür ün Yükselişi: 1980-sonrası kültür-eksenli gelişim süreci
3 Kültür ün Yükselişi: kültür politikaları ve ülkelerüstü yapılanma
4 Kentlerden Geçenler: Mega-etkinlikler
5 Kentlerden Geçenler: Kültür Başkentleri
6 Kentlerde Kalanlar: Kültür Bölgeleri
7 Kentlerde Kalanlar: Tema Parklar
8 Ara Sınav
9 Kültür Endüstrisi ve Yaratıcı Kentler
10 Kültürel turizm ve yaratıcılık
11 Kültür-eksenli gelişim deneyimleri
12 Kültür-eksenli gelişim deneyimleri
13 Ödev Sunumları
14 Ödev Sunumları
15 Final Sınavları Haftası
16 Final Sınavları Haftası

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Dündar, Ş. (2002) `Mekan Organizasyon Bilimlerinin Yeniden Yapılanmasında Bir Araç Olarak Kentsel Tasarım DEÜ. FBE., Yayınlanmamış Doktora Tezi, Ağustos 2002, İzmir.
Zukin, S (1995) The Cultures of Cities, Blackwell, UK.
Evans, G (2001) Cultural Planning: an urban renaissance Routledge, UK.
Bianchini, F. & Parkinson, M. (1993) Cultural Policy and Urban Regeneration: The West European Experience. Manchester University Press, NY, USA.
Richards, G. (Ed.) (2007) Cultural Tourism, Routledge, UK.
Urry, J. (1990) The Tourist Gaze. Sage, London, UK.
Sennett, R. (1999). Gözün Vicdanı: Kentin Tasarımı ve Toplumsal Yaşam. (S. Sertabiboğlu & C. Kurultay, Çev.) Ayrıntı Yayınları, İstanbul.
Gökçen Dündar, Ş. (2010) Unvan Peşindeki Kentler: Mega Projeler ve Mega Etkinlikler Üzerinden Bir Bakış. Mimarlık, 353, 53-58.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders, konferans sunumlar ve okumalar ile tariflenebilecek bir yönteme sahiptir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 AS Arasınav
2 OD Ödev
3 YYI Yarıyıliçi Notu AS * 0.50 + OD * 0.50
4 YYS Yarıyılsonu Notu
5 BNS Başarı Notu YYI * 0.50 + YYS * 0.50
6 BUT Bütünleme Notu
7 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YYI * 0.50 + BUT * 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Tanımlama ve betimleme Ara Sınav Değerlendirmesi ile ölçülmektedir
Yorumlama ve çözümleme Ödev ile ölçülmektedir
Değerlendirme Final Sınavı ile ölçülmektedir.

Değerlendirme Kriteri

Tanımlama ve betimleme Ara Sınav Değerlendirmesi ile ölçülmektedir
Yorumlama ve çözümleme Ödev ile ölçülmektedir
Değerlendirme Final Sınavı ile ölçülmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

-

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

sebnem.gokcen@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Salı 09.30-10:30; Cuma 09:30-10:30

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 11 2 22
Ödev Sunumu Gerçekleştirme 2 2 4
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 7 2 14
Ara sınava hazırlık 1 4 4
Final sınava hazırlık 1 4 4
Ödev hazırlama 1 20 20
Sunum hazırlama 1 7 7
Final Sınavı 1 2 2
Ara Sınav 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 79

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17
ÖK.11
ÖK.21
ÖK.311
ÖK.411
ÖK.511