Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Şehir ve Bölge Planlama |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
Dersi Alan Birimler |
Şehir ve Bölge Planlama |
Dersin Amacı |
Bu ders canlı ve ekonomik açıdan yaşayabilir kent merkezlerinin oluşturulması ve yeniden geliştirilmesinde kullanılan planlama stratejilerinin ve kentsel tasarım ölçeğindeki yaklaşımların, batılı ülkelerin çeşitli kentlerinde uygulanmış kent merkezleri yeniden geliştirme projelerine referansla incelenmesini; kent merkezlerinin yaşayabilir kılınması açısından önem taşıyan konu ve kavramlara ilişkin değerlendirmeler yapılmasını amaçlamaktadır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Ana kaynak: Paumier, C.B. (1990). Designing The Successful Downtown, The Urban Land Institute, USA. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Ders, görsel malzeme ile desteklenen konferans sunumlar biçiminde işlenerek öğretilecek, öğrenciler derse devam ederek aktarılan konferans sunumları dinleyerek öğrenecektir. Öğrenciler tarafından ders içeriğine uygun ödevler bireysel olarak hazırlanacak ve sunulacaktır. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
2020/2021 Bahar Döneminde Ara Sınav, Yarıyılsonu Sınavı ve Bütünleme Sınavı Ödev Teslimi şeklinde yapılacaktır. |
Değerlendirme Kriteri |
Tanımlama ve Özetleme Ara Sınav Değerlendirmesi ile ölçülmektedir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Ders, okuma listesi ve görsel malzeme üzerinden konferans sunumlar ve tartışmalar biçiminde sürdürülecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
ahu.dalgakiran@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Salı 11.30-12.15 |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|