Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Şehir ve Bölge Planlama |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
Dersi Alan Birimler |
Şehir ve Bölge Planlama |
Dersin Amacı |
Ders, öncelikle kentsel ticaret alanları planlama pratiğini dünya ölçeğinde ele alarak, ekonomik açıdan gelişmiş ülkeler özelinde ticaret sektörünün yapısını ve değişimini incelemeyi, Türkiye'de ticaret sektöründe süregelen değişimin temelindeki dinamikleri ele almayı amaçlamaktadır. İkinci aşamada ise öğrencileri, İzmir kentinde ticaret sektörünün bileşenlerini, mevcut durum analizi ve sorun tespitine temellenen çözüm önerileri ekseninde ele alacakları çeşitli araştırmalara yönlendirmeyi hedeflemektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Ana kaynak: Kepenek, Y. (1990), Gelişimi, Üretim Yapısı ve Sorunlarıyla Türkiye Ekonomisi (5. Baskı). Verso, Ankara |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Ders konferans sunumlar biçiminde işlenerek öğretilecek, öğrenciler derse devam ederek aktarılan konferans sunumları dinleyerek öğrenecektir. Öğrenci grupları tarafından ders içeriğine uygun ödevler hazırlanacak ve sunulacaktır. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
Tanımlama ve Açıklama Ara Sınav Değerlendirmesi ile ölçülmektedir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Ders, okuma listesi üzerinden konferans sunumlar ve tartışmalar biçiminde sürdürülecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
ahu.dalgakiran@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Salı 13.00-13.45 |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|