Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
İnşaat Mühendisliği |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
DOÇ.DR. CEM POLAT ÇETİNKAYA |
Dersi Alan Birimler |
İnşaat Mühendisliği |
Dersin Amacı |
Türkiye'de sulamanın önemini vurgulayarak, öğrencilerin toprak-bitki-su ilişkisini tanıması, değişik bitki desenleri için sulama suyu ihtiyacını farklı yöntemlere göre hesap edebilmesi, sulama yöntemleri hakkında bilgi sahibi olması, koşulların uygunluğuna göre ekonomik sulama yöntemini seçebilmesi, bir sulama şebekesinin hidrolik hesaplarını yaparak tasarımını yapması, kurutma esaslarına hakim olması ve sulama ekonomisi ile ilgili bilgi sahibi olması dersin amaçlarıdır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
İNŞ 3024 - SU YAPILARI |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Acatay, T.S. (1996) Sulama Mühendisliği DEÜ DEVAK Yayınevi, İzmir. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Derste yapılan görsel sunumlar ve sunum slaytları (dersten önce okumaları için öğrencilere kişisel web sayfasından ilan edilecektir), her öğrenciye dönem başında verilen proje esaslarına göre bir sulama sisteminin boyutlandırılarak önemli unsurlarının detay projelerinin çizilmesi. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
ÖÇ 1,2, 4 ve 6: Ara sınavlar ve finalde sorulan sorular ile değerlendirilmektedir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Dönem İçi Projesini tamamlamayan diğer notları ne olursa olsun doğrudan başarısız sayılmaktadır. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
Öğr. Gör. Dr. Cem Polat Çetinkaya: cem.cetinkaya@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Dönemin ders programı oluşturulduğunda öğretim üyesi tarafından ilan edilecektir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|