DERS ADI

: DEVLET BORÇLARI

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ERA 3606 DEVLET BORÇLARI SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Maliye

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. HAYAL AYÇA ŞİMŞEK

Dersi Alan Birimler

Maliye (İ.Ö)
Maliye

Dersin Amacı

Kamu borçlarının teorik temellerinin analiz edilmesi (teorik modeller ile) ve kamu borçlarının nasıl kullanıldığını analiz etmede kullanılacak kavramların tanımlanması amaçlanmıştır. Kamu borç yönetimi ve kamu borçlarında etkinlik tartışmalarına yer verildikten sonra kamu borçlarının ekonomik ve sosyal sonuçlarının tartışılması ve kamu borçlanma politikasının analiz edilmesi ve Türkiye ekonomisinde borçlanmaya ilişkin sorunlar ve bunlara çözüm önerilerinin tartışılması amaçlanmıştır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Kamu ve özel borç arasındaki farklılıkları analiz etme
2   Kamu borçlarının ekonomik etkilerinin ve sonuçlarının tartışılması
3   Dış ve iç borçların ekonomik ve sosyal sonuçlarının açıklanması
4   Küresel ekonomideki değişimler doğrultusunda gelişmiş ve gelişmekte olan ülkelerde kamu borçlanmasına ilişkin sorunlar ve çözüm önerilerinin tartışılması
5   Küresel ekonomideki değişimler çerçevesinde Türkiye de kamu borçlanmasına ilişkin sorunlar ve çözüm önerilerinin tartışılması

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

HAZIRLIK - HAZIRLIK SINIFI

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş, Kamu borçlanmasının teorik temelleri (Kavramlar ve tanım)
2 Kamu borçlanmasının teorik temelleri (Kamu ve özel sektör borçlanması arasındaki benzerlikler ve farklılıklar, kamu borçlanma nedenleri)
3 Klasik, Keynesyen ve diğer iktisadi düşüncelerde kamu borçlanması
4 Kamu borçlanma kaynakları ve kamu borçlarının sınıflandırılması
5 İç borçlanma: Teori ve Türkiye deneyimi
6 Dış borçlanma: Teori ve Türkiye deneyimi
7 Bütçe açıkları ve kamu borçlanması
8 Arasınav
9 Arasınav
10 Kamu borçlarının sürdürülebilirliği
11 Borç yönetiminde etkinlik
12 Türkiye ekonomisinde borç yönetimi
13 Kamu borçlarının ödenmesi ve ödenmemesi ve gelecek nesiller üzerindeki borç yükü
14 Nesiller ve Ricardocu eşdeğerlik teoremi, Kamu borçlarının ulusal ekonomi üzerindeki ekonomik etkileri

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

J. Stiglitz, Economics of Public Sector
Neil Bruce, Public Finance

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Derste sözel anlatım ve sunumlar ile teorik düzeyde tartışma yapılması ve konuların tartışma ve değerlendirmeler ile desteklenmesi

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS Arasınav
2 YIN Yarıyıliçi notu ARS * 1
3 FN Yarıyılsonu sınavı
4 BNS BNS YIN * 0.40 + FN * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YIN * 0.40 +BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

e-mail: ayca.simsek@deu.edu.tr. Oda Numarası: 507

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Salı 16.00-17.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 3 36
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 4 48
Vize Sınavına Hazırlık 1 14 14
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 115

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.1111
ÖK.211
ÖK.3111
ÖK.411111
ÖK.511111