DERS ADI

: SOCIOLOGIE HISTORIGUE DE LA TURQUIE CONTEMPORAINE APRÉS 1950

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ERA 3501 SOCIOLOGIE HISTORIGUE DE LA TURQUIE CONTEMPORAINE APRÉS 1950 SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Kamu Yönetimi

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. AYŞEN UYSAL

Dersi Alan Birimler

Kamu Yönetimi (İ.Ö)
Kamu Yönetimi

Dersin Amacı

Ders Türkiyenin sosyo-politik sistemi sistemini analiz etmeyi amaçlamaktadır. Bu ders 1950'den günümüze bu çok partili siyasete geçiş sonrası modern Türkiye'nin siyasi ve sosyal tarihi üzerine odaklanmaktadır. Ayrıca Türkiye'de vatandaşlar tarafından tanımlanan kolektif eylem biçimleri yansıtmaya çalışmaktadır Siyasal katılımın kurumsallaşmış ve kurumsallaşmış olmayan formları bu ders kapsamında analiz etmeye çalışılmakradır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bir tarihsel dönemin analizini tarihsel sosyoloji yaklaşımlarından hareketle öğrenmek
2   Sosyolojik açıdan Türkiye'nin yakın sosyo-politik tarihi analiz etmek
3   Türk demokrasisinin dinamiklerini analiz etmek.
4   Türkiye'deki sistemi analiz edebilme yetisini kazanmak.
5   Siyasal çözümleme yapmak.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

HAZIRLIK - HAZIRLIK SINIFI

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Çok partili hayata geçiş
2 Demokrat Parti'nin gücü: 1950-1960
3 27 Mayıs 1960 darbesi ve yeni anayasa
4 60lar:Seferberlik yılı
5 Siyasi kriz, ekonomik kriz ve 70'lerde baskının yükselişi
6 Şiddet ve baskı: 1975-1980
7 Ara Sınav
8 Ara Sınav
9 12 Eylül 1980 darbesi
10 Rejimin sınırlı açılış: 1983-1987
11 Demokratik açılım: 1987-1991
12 1990'ların Krizleri
13 AKP'nin gücü: 2002
14 Türkiye'de demokrasi beklentileri

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Bozarslan H. (2007), Histoire de la Turquie contemporaine, La Découverte, coll. Repères, 123 p.
Bozarslan H. (2001), La crise comme instrument politique en Turquie , Esprit, pp. 140-151.
Dorronsoro G. (2005), La Turquie conteste. Etat sécuritaire et mobilisations politiques en Turquie, Edition CNRS.
Rubin B. & Heper M. (2002), Political Parties in Turkey, Routledge: London and New York.
Uysal A. (2009), «Importation du mouvement 68 en Turquie. Circulation des idées et des pratiques», Storicamente, 2009/5, Bologna, http://www.storicamente.org/07_dossier/68-en-turquie.htm

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Öğrencilerin tartışma aracılığıyla kurs gelişimine katkıda bulunmak. Öğrencilerin ayrıca gazete arşivlerini tarama yöntemimin kavranması.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS Arasınav
2 YIN Yarıyıliçi notu ARS * 1
3 FN Yarıyılsonu sınavı
4 BNS BNS YIN * 0.40 + FN * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YIN * 0.40 +BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Fransızca

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

aysen.uysal@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 3 36
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 2 24
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Ödev Hazırlama 1 20 20
Sunum Hazırlama 1 7 7
Diğer Kısa Sınavlara Hazırlık 1 20 20
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 124

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.111111
ÖK.211111
ÖK.311111
ÖK.41111
ÖK.511