DERS ADI

: TURİZMDE PAYDAŞ YÖNETİMİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TMT 4029 TURİZMDE PAYDAŞ YÖNETİMİ SEÇMELİ 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

Turizm İşletmeciliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. BURCU SELİN YILMAZ

Dersi Alan Birimler

Turizm İşletmeciliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı paydaş kavramının, paydaşa ilişkilerinin örgütler açısından başarı ve rekabet avantajı sağlamadaki öneminin anlatılmasıdır. Öğrenciler temel paydaşları, rollerini, beklentilerini ve önceliklerini belirlemeyi ve paydaşların çıkarları ile ilgilenmeyi öğreneceklerdir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Paydaş yönetimi ile ilgili temel kavramları ve stratejileri anlamak,
2   Paydaşların gereksinimlerini, işletme faaliyetleri üzerindeki etkilerini anlamak ve paydaş beklentilerinin yönetilmesini öğrenmek,
3   Farklı beklentileri olan çok sayıdaki paydaş ile nasıl ilgilenileceğini öğrenmek,
4   Çatışmaları ve birbiri ile çelişen önceliklerin getireceği sorunları çözebilmek,
5   Bir örgütün stratejisinin paydaşlar tarafından anlaşılmasını sağlamak,
6   İşletme etiği konusunda bir anlayış geliştirmek.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Paydaş Kavramı / Kapsam ve Tanımlar
2 Paydaş Teorisinin Tarihçesi ve Yapısı
3 Normatif ve Analitik Paydaş Teorisi, Paydaş Teorisine Eleştiriler
4 Örgütlar açısından Paydaş Yönetimi
5 İşbirliğine Dayalı Paydaş İlişkileri ve Paydaşlar Arasında İşbirliği
6 Kurumsal Paydaş İlişkileri Modeli ve Paydaş İlişkilerinin Güçlendirilmesi
7 Paydaş Stratejileri ve Uygulamaları
8 Aracılar, Medya ve Yanlış Paydaş Yönetimi
9 Kurumsal Sosyal Sorumluluk, Kurumsal Yönetim, Sosyal Muhasebe, Paydaş Denetimi
10 Paydaş Yönetiminin Geleceği
11 Öğrenci Sunumları ve Tartışmalar
12 Öğrenci Sunumları ve Tartışmalar

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Friedman, A.L. & S. Miles (2006). Stakeholder / Theory and Practice. New York: Oxford University Press.
2. Svendsen, A. (1998). The Stakeholder Strategy / Profiting from Collaborative Business Relationships. San Francisco: Berrett-Koehler Publishers, Inc.
3. Huber, M., J. Scharioth & M. Pallas (2004). Putting Stakeholder Management into Practice. Berlin: Springer-Verlag.
4. Scharioth, J. & M. Huber (2003). Achieving Excellence in Stakeholder Management. Berlin: Springer-Verlag.


Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Lectures
2. Class discussions
3. Case studies
4. Assignments

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 KSN KISA SINAV
3 RAP RAPOR
4 SUN SUNUM
5 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + KSN * 0.20 + RAP * 0.20 + SUN * 0.20


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1. Vize sınavı derste işlenen konuların teorik yönlerini ve öğrencilerin Paydaş yönetimi ile ilgili temel kavramları analiz edebilme ve sentezleme becerilerini ölçen yazılı tipi soruları kapsayacaktır.
2. Quiz sınavı paydaş ilişkilerini ve çatışma çözme becerilerini değerlendiren bir örnek olay çalışması içerecektir. Telâfi sınavı yapılmayacaktır.
3. Bir organizasyonun paydaş ilişkilerini hem teorik hem de gerçek olay örnekleriyle anlatan kapsamlı bir rapor bireysel olarak hazırlanıp sunulacaktır.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70 ine devam zorunludur.
2. Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezasıyla sonuçlanır.
3. Derse ve tartışmalara katılım gereklidir.
4. Derse geç kalınmasından kaçınılmalıdır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 3 36
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 2 24
Vize Sınavına Hazırlık 1 14 14
Diğer Kısa Sınavlara Hazırlık 1 8 8
Ödev Hazırlama 1 12 12
Sunum Hazırlama 1 4 4
Vize Sınavı 1 1,5 2
Diğer Kısa Sınav 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 101

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19
ÖK.1445
ÖK.2455
ÖK.3555
ÖK.45543
ÖK.5445
ÖK.635