DERS ADI

: PAZARLAMA

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MRK 2901 PAZARLAMA ZORUNLU 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

İşletme

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. BURCU SELİN YILMAZ

Dersi Alan Birimler

Turizm İşletmeciliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı pazarlamanın ve turizm ve ağırlama endüstrisindeki uygulamalarının anlaşılmasını sağlamaktır. Öğrenciler en iyi pazarlama uygulamalarını anlayacak, pazarı analiz edebilecek, tüketici davranışını kavrayabilecek, ürün, fiyat, dağıtım ve tutundurma stratejilerini öğreneceklerdir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Pazarlama kavramını açıklayabilmek, turizm ve ağırlama sektörünün ürünü olan hizmetin üretimi ile birlikte pazarlamasının kendine özgü doğasını anlamak, ve pazarlamanın neden yalnızca bir işletme fonksiyonu değil bir felsefe olarak görülmesi gerektiğini anlamak.
2   Turizm ve ağırlama endüstrisini oluşturan temel pazarları anlamak ve herbir pazarın olumlu niteliklerini değerlendirebilmek.
3   Pazar bölümlemesinde kullanılan temel stratejileri anlamak, uygun hedef Pazar stratejilerini değerlendirerek belirli pazarları seçebilmek, rekabet avantajı sağlayacak konumlandırma stratejisini belirleyebilmek.
4   Tüketici davranışını belirleyen temel nitelikleri anlamak, tutundurma faaliyetlerinde tüketicileri etkileyebilecek belirgin kültürel, sosyal, bireysel ve psikolojik etkenleri ortaya koyabilmek.
5   Ağırlama ve turizm endüstrisine özgü pazarlama karması ile geleneksel pazarlama karması arasındaki farkları ortaya koyabilmek.
6   Ağırlama ve turizm endsütrisinde dağıtım kanallarının kendine özgü rolünü ayırt edebilmek.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş: Pazarlama: Müşteri Değeri Yaratma ve Elde Etme
2 Ağırlama ve Turizm Pazarlamasında Hizmete Özgü Nitelikler
3 Pazarlama Çevresinin Analizi
4 Ağırlama ve Turizmde Tüketici Pazarları ve Tüketici Satın Alma Davranışı
5 İşletme Pazarları ve Endüstriyel Müşteri Davranışı
6 Pazar Bölümleme, Hedefleme ve Konumlandırma
7 Ürünü Geliştirme ve Yönetimi (Ağırlama ve Turizm Pazarlama Karması Geliştirme 1)
8 İçsel Pazarlama (Ağırlama ve Turizm Pazarlama Karması Geliştirme 2)
9 Fiyatlandırma: Fiyatlandırma Karaları, Yaklaşımları ve Stratejisi (Ağırlama ve Turizm Pazarlama Karması Geliştirme 3)
10 Dağıtım Kanalları (Ağırlama ve Turizm Pazarlama Karması Geliştirme 4)
11 Tutundurma: İletişim ve Tutundurma Politikası, Reklam, Halkla İlişkiler ve Satış Geliştirme (Ağırlama ve Turizm Pazarlama Karması Geliştirme 5) Kısa Sınav 2
12 Profesyonel Satış, Doğrudan ve Online Pazarlama: Müşteri İlişkileri (Ağırlama ve Turizm Pazarlama Karması Geliştirme 6)

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Kotler, Philip & Armstrong, Gary (2014), Principles of Marketing, Prentice Hall, Inc., New Jersey, 15th Edition.
2. Kotler, P., J.T. Bowen & J. Makens (2013). Marketing for Hospitality and Tourism, 6th Edition, New Jersey: Prentice Hall.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatma, Ödevler, Örnek olay çalışmaları ve sınıf içi tartışmalar.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 ODV ODEV
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + ODV * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1. Vize sınavı derste işlenen konuları kapsayacaktır. Öğrenciler, konunun teori ve kavramlarını ne kadar anladıkları ile değerlendirilecektir. Ödevlerde farklı türdeki sorular ve/veya örnek olaylar yer alacaktır.
2. Ödev notu birkaç ödevin toplamından oluşacaktır. Ödevler bireysel hazırlanacaktır. Ayrıntılı bilgi dönem başında verilecektir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Öğrencilerin, derslerin %70' ine katılması zorunludur.
2. Her türlü intihal için disiplin soruşturması ile sonuçlanacaktır.
3. Tüm elektronik cihazlar ders süresince kapalı tutulacaktır.
4. Öğrencilerin derse zamanında gelmeleri beklenmektedir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

E-posta: selin.yilmaz@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 3 36
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 3 36
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 0 0 0
Diğer Kısa Sınavlara Hazırlık 0 0 0
Ödev Hazırlama 4 10 40
Vize Sınavı 1 1 1
Diğer Kısa Sınav 0 0 0
Final Sınavı 0 0 0
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 133

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19
ÖK.155
ÖK.245
ÖK.345
ÖK.45
ÖK.5545
ÖK.64554