DERS ADI

: PAZARLAMA İLKELERİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MRK 2001 PAZARLAMA İLKELERİ ZORUNLU 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

İşletme

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. BİLGE AYKOL

Dersi Alan Birimler

İşletme

Dersin Amacı

Bu ders, öğrencilerin işletme içinde pazarlamanın toplumsal ve ekonomik rolleri, işlevleri, kavramları ve stratejilerini genel olarak anlamalarını sağlamayı amaçlamaktadır. Bu dersin amacı, öğrencilerin pazarlama yöneticilerinin rolünü, planlarını nasıl yaptıklarını, uyguladıklarını ve kontrol ettiklerini, ne tür kararlar verdiklerini ve pazarlama karmasını nasıl yönettiklerini anlamalarını sağlamaktır. Pazarlama karması, pazarlama yöneticilerinin üzerinde doğrudan kontrolü olan tek araç olduğu için öğretim üyesi, 4P ile ilgili stratejilerin ayrıntılarını tartışacaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   İşletme içinde pazarlamanın temel kavramlarını ve stratejilerini anladıklarını göstermeleri
2   Çevreye ve müşteri haklarına saygı duymak için pazarlama ahlakını anladıklarını göstermeleri

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 1. Bölüm: Pazarlama: Müsteri Degeri Yaratma ve Elde Etme
2 1. Bölüm: Pazarlama: Müsteri Degeri Yaratma ve Elde Etme
3 2. Bölüm: Firma ve Pazarlama Stratejisi
4 3. Bölüm: Pazarlama Çevresinin Analizi
5 4. Bölüm: Müşterileri Anlamak İçin Pazarlama Bilgisinin Yönetimi
6 5. Bölüm: Tüketici Pazarları ve Tüketici Davranışı
7 6. Bölüm: İşletme Pazarları ve İşletme Müşteri Davranışı
8 7. Bölüm: Müşteri Odaklı Pazarlama Stratejisi: Hedef Müşteriler için Değer Yaratma
9 7. Bölüm: Müşteri Odaklı Pazarlama Stratejisi: Hedef Müşteriler için Değer Yaratma
10 8. Bölüm: Ürün, Hizmet ve Markalar: Müşteri Değeri Oluşturma
11 9. Bölüm: Yeni Ürün Geliştirme ve Ürün Yaşam Döngüsü Stratejileri
12 Genel Ders Tekrarı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Kotler, Philip & Armstrong, Gary (2016), Principles of Marketing, Prentice Hall, Inc., New Jersey, 16th Edition.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1.Ders anlatımı
2.Sınıf içi tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 +YYS * 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME NOTU
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1. Vize sınavı
Öğrenciler, kavram ve teori bilgileri üzerinden değerlendirilecektir.
2. Final Sınavı
Öğrenciler, kavram ve teori bilgileri üzerinden değerlendirilecektir.



Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Öğrenciler, dersin %70' ine katılacaktır.
2. Her türlü intihal disiplin soruşturması ile sonuçlanacaktır.
3. Öğrencilerin sınıf içi tartışmalara aktif olarak katılmaları beklenmektedir.
4. Öğrencilerin derse zamanında gelmeleri beklenmektedir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

e-posta: bilge.aykol@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 3 36
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 3 36
Vize Sınavına Hazırlık 1 30 30
Final Sınavına Hazırlık 1 30 30
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 134

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.154
ÖK.23