DERS ADI

: Din Hiz.Reh.ve İletişim

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İLA 3325 Din Hiz.Reh.ve İletişim ZORUNLU 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

İlahiyat

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

İlahiyat (İ.Ö)
İlahiyat

Dersin Amacı

Dini rehberliğin teorik ve pratik açılardan arka planını açıklayarak öğrencilerde dini rehberlik alanını kuramsal açıdan tanıtmak. Dini rehberlik alanlarını öğrencilere gösterip bu alanların her birine uygun rehberlik ilkelerini ve becerisini kazandırmak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Dini Rehberlik alanını kuramsal ve uygulama yönleriyle bilir.
2   Dini rehberlik ile danışmanlık arasındaki ilişkiyi açıklayarak temel kavramlara sahip olur.
3   Dini rehberliği ihtiyaç haline getiren sosyo-kültürel ve dini sebepleri analiz eder.
4   Din ve iletişim arasındaki ilişkinin farkına varır, dini iletişimin özelliklerini kavrar.
5   Dini rehberlikle ilgili etkili iletişim becerilerini kazanır.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Rehberlik: Tanımı, Amacı, İlkeleri, Kapsamı ve Alanları.
2 Rehberliğin Gelişimini Sağlayan Sebepler
3 Rehberlik Teknikleri: Bireyi Tanıma Teknikleri
4 Din Hizmetleri Alanında Rehberlik Hizmetleri: Tanım, Amaç ve İlkeler.
5 Rehberlikle İlişkisi Bakımından Vahiy ve Hz. Peygamber
6 Din Hizmetlerinde Rehberlik Hizmeti Olarak Dinî ve Psikolojik Danışmanlık
7 Danışman Olarak Din Görevlisi
8 Ara Sınav
9 Din Hizmetlerinde Hedef Kitle ve Özellikleri
10 Etkin Dinî Danışmanlık İçin Temel Paradigma: Karakter Etiği
11 Din Hizmetlerinde İletişim ve İletişim Engelleri
12 Din Hizmetlerinde İletişimin İlkeleri ve Metotları
13 Etkin Dinî Danışmanlık İçin Temel İletişim Becerileri: Terapötik Diyalog
14 Genel Değerlendirme: Sosyal Hizmetlerde Dinî Danışmanlık ve Rehberlik
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Yardımcı kaynaklar:
1. Gerard Egan, Psikolojik Danışma Becerileri, Kaknüs Yay., İstanbul 2011.
2. Stephen R. Covey, Etkili İnsanların Yedi Alışkanlığı, Varlık Yay., İstanbul 1998.
3. Hasan Tan, Psikolojik Danışma ve Rehberlik, Meb Yay., İstanbul 1989;
4. Yıldız Kuzgun, Rehberlik ve Psikolojik Danışma, Ankara 1991;
5. Binnur Yeşilyaprak, Eğitimde Rehberlik Hizmetleri, Nobel Yay., Ankara 2000.
6. ed. Cemal TOSUN, Din Hizmetlerinde İletişim ve Halkla İlişkiler, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fak. Yay., Eskişehir 1999.
7. Mevlüt KAYA, Din Eğitiminde İletişim ve Dinî Tutum, Etüt Yay., Samsun 1998.
8. Nurullah Altaş, Dini Danışmanlığın Teorik Temelleri, AÜİFD, 2000;
9. Nurullah Altaş, Hastanelerde Dini Danışmanlık Hizmetleri, AÜİFD, 1999.
10. Üzeyir Ok, Dini Danışmanlık Tanımı ve Tarihi, Ankara 2012;
11. Şuayip Özdemir,Cezaevlerinde Din Eğitimi ve Dini Danışmanlık, Ankara 2012.
12. Mustafa Köylü, Psiko-Sosyal Açıdan Dini İletişim, Ankara 2006.


Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı, beyin fırtınası, soru-cevap, tartışma, grup çalışması, problem çözme.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Arasınav
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 +FN * 0.60
4 BUT Bütünleme
5 BBN BütSonu BaşarıNotu VZ * 0.40 +BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Serbest

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 4 4
Final Sınavına Hazırlık 1 4 4
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 62

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.115
ÖK.215
ÖK.315
ÖK.415
ÖK.515