Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Hukuk |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
DR.ÖĞR.ÜYESİ PINAR ÇİFTÇİ TÜRKEL |
Dersi Alan Birimler |
Hukuk |
Dersin Amacı |
Anayasa Mahkemesi'ne bireysel başvuru yolunun açılması ve Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi'nin içtihat hukukunun gün geçtikçe hukuk sistemimizde daha fazla önem kazanması, temel hakların da daha fazla yaygınlaşması sonucunu doğurmuştur. Bu kapsamda Anayasa Mahkemesi tarafından her geçen gün yargısal haklar konusunda önemli içtihatlar verilmektedir. Bu gelişmeler, yargısal temel haklar konusunun lisans düzeyinde de incelenmesini gerektirir. Bu konuda farkındalığın artırılması, hukuk uygulayıcısı olacak öğrenciler için önemli bir fark yaratacaktır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Hakan Pekcanıtez, Pekcanıtez Usul, Oniki Levha Yayınları, İstanbul 2017. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Ders öğretim üyesi tarafından ders anlatımı şeklinde yapılacak; öğrenciye ödev olarak birtakım araştırma konuları verilecektir. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
Ara sınav notu, final notu, derse katılım, derse ilişkin verilen ödevlerin değerlendirilmesi |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Derse devam zorunludur; öğrenci verilen araştırma konularına hazırlanarak gelecektir; öğretim üyesi tarafından derse hazırlık olarak verilen konular araştırılarak gelinecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
Dokuz Eylül Üniversitesi, Hukuk Fakültesi, Medeni Usul ve İcra İflas Hukuku ABD |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Pazartesi, 10.00-12.00 |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|