DERS ADI

: Batı Müziği Tür ve Biçim Bilgisi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MZE 5001 Batı Müziği Tür ve Biçim Bilgisi SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Müzik Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ ESİN UÇAL CANAKAY

Dersi Alan Birimler

Müzik Öğretmenliği

Dersin Amacı

Müzik formlarının yapıtaşlarını kavrayabilmek, formlar hakkında bilgi sahibi olabilmek, teksesli ve çoksesli müzik eserlerinin biçimsel yapısını analiz edebilmek ve dinlenen bir müziğin biçimsel yapısını belirleyebilmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Müzikte form kavramını, önemini ve gerekliliğini bilebilme.
2   Motif, figür ve doku kavramlarını açıklayabilme ve analiz edebilme.
3   Eser üzerinde cümle ve periyodları gösterebilme.
4   Şarkı formlarını ayırt edebilme ve analiz edebilme.
5   Rondo formunun yapısını kavrayabilme, bölümlerine ayırabilme.
6   Sonat formlarının yapısını kavrayabilme ve analiz edebilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Müzikte form tanımı, önemi ve gerekliliği.
2 Motif, figür ve doku kavramları.
3 Motif yapısındaki gelişim ve değişimler, örnek eser üzerinde çalışmalar.
4 Motif yapısındaki gelişim ve değişimler, örnek eser üzerinde çalışmalar.
5 Cümle ve periyod kavramları.
6 Şarkı formları, örnek eser dinleme ve örnek eser üzerinde form analizi çalışmaları.
7 Şarkı formları, örnek eser dinleme ve örnek eser üzerinde form analizi çalışmaları
8 Ara sınav ve form analizi çalışmaları
9 Rondo formu.
10 Rondo formu, örnek eserlerin dinlenmesi
11 Form analizi çalışmaları.
12 Sonat formları.
13 Sonat formları, örnek eserlerin dinlenmesi ve form analizi çalışmaları.
14 Form analizi çalışmaları.
15 Final sınavı.

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Andre Hodeir (2002). Müzikte Türler ve Biçimler, Çev. İlhan Usmanbaş, Pan Yayıncılık.
2. Uzay Bora (2004). Müzikte Form, Yapıtaşları ve Bölmeli Formlar, Prizma Matbaacılık.
3. Nurhan Cangal (2004). Müzik Formları, Arkadaş Yayınevi.
4. İlhan Usmanbaş (1974). Müzikte Biçimler, Milli Eğitim Basımevi, İstanbul.
5. Fuad Koray (1957). Müzik Formları, Maarif Basımevi, İstanbul.
6. Nurhan Cangal-Yıldıray Erdener. Müzik Formları, Yaykur.
7. Leon Dallin (1959). Listener s Guide, Brown Company Publishers, Iowa.
8. William E. Chaplin (2000). Classical Form: A Theory of Formal Functions for the Instrumental Music of Haydn, Mozart, and Beethoven, Oxford University Press, USA.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Konu anlatımı, uygulamalı çalışmalar, analiz.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Derse devam durumu, arasınav ve final sınavlarındaki başarı

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derse devam zorunluluğu vardır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

esin.canakay@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

haftanın her günü

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 15 1 15
Vize Sınavına Hazırlık 3 8 24
Final Sınavına Hazırlık 3 8 24
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 93

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.1111111111111
ÖK.2111111111111
ÖK.3111111111111
ÖK.4111111111111
ÖK.5111111111111
ÖK.6111111111111