DERS ADI

: Yeni Türk Edebiyatı 1

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
EDB 2011 Yeni Türk Edebiyatı 1 ZORUNLU 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. SABAHATTİN ÇAĞIN

Dersi Alan Birimler

Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği

Dersin Amacı

Tanzimat dönemi Türk şiirindeki belli başlı sanatçıları ve şiir akımlarını kavratmak, bu dönem şairlerinin Türk şiirindeki yerlerini tespit etmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Tanzimat dönemi edebiyatının gelişiminde rol oynayan sosyal, siyasal ve kültürel gelişmeleri kavrayabilme ve açıklayabilme.
2   Tanzimat dönemi şiir anlayışlarını, özellikleri ve sanatçılarını kavrayabilme ve açıklayabilme .
3   Tanzimat dönemi Türk şiirini etkileyen Batılı edebî akımları kavrayabilme, karşılaştırabilme ve analiz edebilme.
4   Bu dönem Türk şiirindeki sanatçıların konumlarını belirleyebilme, şiirlerini inceleyebilme ve diğer dönem sanatçılarının şiirleriyle olan ilişkilerini belirleyebilme.
5   Dönem şairlerinin şiirlerini tema, eğilim, üslûp ve edebî akımlar yönünden karşılaştırabilme.
6   Öğrendiği edebiyat kuramlarını ve edebî sanatları metinler üzerinde uygulayabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tanzimat dönemi edebiyatının gelişiminde rol oynayan sosyal, siyasal ve kültürel gelişmeler
2 Tanzimat dönemini hazırlayan faaliyetler: Gazetecilik
3 Tanzimat dönemini hazırlayan faaliyetler: Tiyatro ve çeviri
4 Şinasi
5 Namık Kemal ve şiirleri
6 Namık Kemal ve romanları
7 Ziya Paşa ve şiirleri
8 Recaizade Mahmut Ekrem ve şiirleri
9 genel tekrar, ders değerlendirmesi, ara sınav
10 Recaizade Mahmut Ekrem'in roman ve hikayeleri
11 Abdülhak Hamid ve şiirleri
12 Şemsettin Sami ve eserleri
13 Samipaşazade Sezai ve eserleri
14 Muallim Naci ve şiiri
15 final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

-Prof.Dr. İnci Enginün (2008), Tanzimat ttan Cumhuriyet e Yeni Türk Edebiyatı, İstanbul: Dergâh Yay.
- Ahmet Hamdi Tanpınar (2004), Edebiyat Üzerine Makaleler, İstanbul: Dergâh Yay.
- Prof.Dr. Mehmet Kaplan (1992), Şiir Tahilleri I, İstanbul: Dergâh Yay.
-Prof. Dr. Mehmet Kaplan (1987), Türk Edebiyatı Üzerinde Araştırmalar, İstanbul: Dergâh Yay.
- Prof. Dr. Şerif Aktaş (2009), Şiir Tahlili (Teori/Uygulama), Ankara: Akçağ Yay.
-Prof. Dr. Şerif Aktaş (2002), Yenileşme Dönemi Türk Şiiri ve Antolojisi-I, Ankara: Akçağ Yay.
- Prof. Dr. İsmail Çetişli (2006), Metin Tahlillerine Giriş-I, (Şiir), Ankara: Akçağ Yay.
-Prof. Dr. Ramazan Korkmaz (2004), Yeni Türk Edebiyatı El Kitabı, Ankara: Grafiker Yay.
-Biyografi Çalışmaları:
Tanzimat dönemi şairlerinden Şinasi, Namık Kemal, Ziya Paşa, Re3caizade Mahmut Ekrem, Abdülhak Hamid, Muallim Naci üzerine yapılmış monografi çalışmaları.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, metin çözümleme, soru cevap, araştırma.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Sunum, soru-cevap, araştırma yapma, yazılı sınav.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

O gün işlenecek konuya hazırlanılmış olarak ve kullanılacak kitap hazır olarak gelinmelidir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

s.cagin@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Kitap Okuma 13 1 13
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 81

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.15555555
ÖK.25555555
ÖK.35555555
ÖK.45555555
ÖK.55555555
ÖK.65555555