DERS ADI

: Türk Kültüründe Aile ve Çocuk

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
APD 5026 Türk Kültüründe Aile ve Çocuk SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. FATMA EBRU İKİZ

Dersi Alan Birimler

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık

Dersin Amacı

Bu derste, Türk aile yapısı, farklı Türk devletlerinde çocuk yetiştirme ve çocuğun değeri; Anne baba olma süreçleri, aile içi iletişim, çocuk yetiştime tutumları , Anadolu'da aile kültürü, gelenek ve görenekler , aile ve çocuk eğitimi, toplulukçu kültüre duyarlı psikolojik danışmanın ve aile danışmanının rol ve görevleri hakkında öğrencilere bilgi, beceri ve tutum kazandırmak hedeflenmektedir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Türk aile yapısı ilgili temel kavramları açıklar
2   2. Farklı Türk devletlerinde çocuk yetiştirme ve çocuğun değerine yönelik yaklaşımların değerlendirmesini yapar
3   3. Toplulukçu kültüre duyarlı psikolojik danışmanının rol ve görevleri ilgili anlayış geliştirir
4   4. Anne baba tutumları ve çocuk eğitimi arasındaki etkileşimi sentezler

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Aile kavramı
2 Eş seçimi ve yakın ilişkiler
3 Ebeveyn olma ile değişen roller
4 Anne baba tutumları
5 Türk aile yapısı
6 Anadolu'da aile kültürü, gelenek ve görenekler
7 Genel Tekrar, Değerlendirme, Ara Sınav
8 Dijital dünyada ebevenynlik
9 Dijital dünyada ebevenynlik
10 Farklı Türk devletlerinde çocuk yetiştirme ve çocuğun değeri
11 Toplulukçu kültüre duyarlı psikolojik danışmanlık
12 Toplulukçu kültüre duyarlı aile danışmanlığı
13 Aile içi anlaşmazlık çözümü ve müzakere
14 Boşanma süreci arabuluculuğu ve müzakere
15 Final (Bitirme Sınavı)

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Doğan, İ. (2016). Türk Aile Sosyolojisi. Ankara. Pegem Akademi Yayıncılık
Biz Bir Aileyiz, Don Dinkmeyer,YKY
Etkili Anababa Eğitiminde Uygulamalar, Thomas Gordon, Sistem yayıncılık
Ege Akgün, (2021 )Türk Kültüründe Aile ve Çocuk, Pegem Akademi
Orhan Toker (2023)Dijital Dünyada Anne-Baba Olmak, Vadi Yayınları,

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, tartışma, soru-yanıt, gözlem, grup çalışmaları, örnek vaka inceleme.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

yazılı sınav yapılacaktır, önerilen kitap ve kaynakların incelenmesi, gözlem yapılması, sunum ve makale incelenmesi istenir

Değerlendirme Kriteri

Derse en az yüzde 70 oranında katılım gereklidir, kaynaklara erişme ve okuma, konuyla ilgili verilen sunumu yapma ve inceleme, makale inceleme, gözlem yapma ve ödev hazırlama zamanında yapılmalıdır

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

derse devam ve katılım zorunludur, konuyla ilgili kaynakların okunması, araştırılması ve çalışmaların zamanında teslim edilmesi zorunludur

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ebru.ikiz@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Görüşme Gün Ve Saatleri Öğretim Üyesi Kapı Programında Yer Almaktadır, Online Deu Üzerinden Veya Debis Hesaplarından 7/24 Mesaj Gönderimi Yapılabilir

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 103

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.11111111111151151
ÖK.21111111113111151
ÖK.31111111114111151
ÖK.41111111115151151