DERS ADI

: Yeni Psikolojik Danışma Yaklaşım ve Modelleri

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
OPD 5015 Yeni Psikolojik Danışma Yaklaşım ve Modelleri SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. FATMA EBRU İKİZ

Dersi Alan Birimler

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık

Dersin Amacı

Bu dersin amacı , günümüzde kullanılmaya başlanan yeni ve farklı psikjolojik danışma yaklaşım ve modellerine ilişlkin tewmel kavramlar , insan doğası , psikolojik danışma süreci, psikolojik danışmanın rolü ve terapide kullanılan teknik ve yöntemler hakkında öğrencileri bilgilendirmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Yeni ve farklı psikolojik danışma yaklaşım ve modellerini karşılaştırır
2   Yaklaşım ve modeller çerçevesinde danışanların sorunlarını anlar
3   Danışanlara yardımcı olacak yeni yardım etme becerilerini anlatır
4   Yeni kuramlara ilişkin içgörü kazanır

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Globalleşme,Teknolojik Gelişim,Değişen danışan gereksinimleri
2 Modern Bilişsel Teoriler
3 Bilinçli Farkındalık ve Kabul Temelli Teoriler
4 Bilinçli Farkındalık ve Stres Temelli Teoriler
5 Kabul ve Kararlılık Teorisi
6 Kabul ve Kararlılık Teorisi
7 Ara Sınav genel tekrar,ders değerlendirmesi
8 Şema Teorisi
9 Şema Teorisi
10 Öyküsel Teori
11 Öyküsel Teori
12 Kısa süreli Çözüm Odaklı Teori
13 EMDR Teorisi
14 EMDR Teorisi
15 Final sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Canel,A.N.(2014).Terapide Yeni Ufuklar.İstanbul:Pinhan Yayıncılık.
Corsini,R. ve Wedding,D. (2008). Current Psychotherapies. CA:Thomson Brooks/Cole.
Terzi,Ş.I.(2013).Psikolojik Danışmada Güncel Kuramlar.Ankara:Pegem Akademi.
F. E. İkiz (2022). Psikolojik Danışma ve Psikoterapide Kuramlar ve Yenilikçi Yaklaşımlar, Nobel Akademi Yayıncılık
Dinç, M. ( 2020) Narrative Terapi Uygulamaları Türkiye de Yürütülen Bireysel ve Toplu Çalışmalar, Ketebe yayınevi
Shapiro, F. (2016)EMDR: Göz Hareketleriyle Duyarsızlaştırma ve Yeniden İşleme: Temel Prensipler, Protokoller ve Prosedürler, Okuyan Us Yayınevi
Jeffrey E. Young, Janet S. Klosko, M. E. Weishaar ( 2017) Şema Terapi, Litera Yayıncılık
Keçe, C, Coşar, F, Özcan, K, Çay, M (2020). Mindfulness ve Kabul Temelli Psikoterapi, Pusula Yayıncılık
Steven C. Hayes ( 2022)Kabul ve Kararlılık Terapisi, Okuyan Us yayınları

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım,tartışma,karşılaştırma,beyin fırtınası, soru-yanıt,gözlem,grup çalışmaları,örnek vak'a inceleme, kitap tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

yazılı sınav yapılacaktır, önerilen kitap ve kaynakların incelenmesi, gözlem yapılması, sunum ve makale incelenmesi istenir

Değerlendirme Kriteri

genel değerlendirme, ara sınav ve final

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derse devam ve katılım zorunludur, konuyla ilgili kaynakların okunması, araştırılması ve çalışmaların zamanında teslim edilmesi zorunludur

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ebru.ikiz@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Görüşme Gün Ve Saatleri Öğretim Üyesi Kapı Programında Yer Almaktadır, Online Deu Üzerinden Veya Debis Hesaplarından 7/24 Mesaj Gönderimi Yapılabilir

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 103

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.11111151115111115
ÖK.21111151115111115
ÖK.31111151115111115
ÖK.41111151115111115