DERS ADI

: Kültüre Duyarlı Psikolojik Danışma

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
OPD 5007 Kültüre Duyarlı Psikolojik Danışma SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. ASLI UZ BAŞ

Dersi Alan Birimler

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, kültür ve psikolojik danışma arasındaki ilişkiler konusunda farkındalık sahibi olmak ve kültüre duyarlı psikolojik danışma becerileri kazanmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Kültür ve ilişkili kavramları kavrar
2   Bireyci ve kolektif kültürler arasındaki farklılıkları yorumlar
3   Kültür ile psikolojik danışma ilişkisini değerlendirir
4   Çok kültürlü psikolojik danışma kuramlarını kavrar
5   Çok kültürlü psikolojik danışma yeterliklerini değerlendirir

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin tanıtımı: Kapsamı, Önemi, Kural ve Gerekleri.
2 Kültürün tanımı
3 Çokkültürlülük hareketi
4 Bireycilik ve kolektivizm
5 Kültür ve psikolojik danışma
6 Sosyal adalet ve hak savunuculuğu
7 Mikroagresyon
8 Genel tekrar, Ders Değerlendirmesi, Ara sınav
9 Kültürel farkındalık ve kültüre duyarlık
10 Çokkültürlü psikolojik danışma kuramları
11 Çokkültürlü psikolojik danışma kuramları
12 Çokkültürlü psikolojik danışma kuramları
13 Çokkültürlü psikolojik danışma yeterlikleri
14 Çokkültürlü psikolojik danışma yeterlikleri
15 Final sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Çınarbaş, D. C. (2022). Psikoterapide Kültürel Konular. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık

Erkan, S. (2020). Kültüre Duyarlı Psikolojik Danışma. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.

Kağnıcı, D. Y. (2022). Kültür ve Psikolojik Danışma. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.

Pedersen, P. (1994). A handbook for developing multicultural awareness. Alexandria, VA:
American Counseling Association.

Ivey, A. E., D. Andrea, M., Ivey, M. B. and Morgan, L. S. (2002). Theories of counseling
and psychotherapy: A multicultural perspective, 5th ed. Boston, MA.: Allyn & Bacon.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı, soru-cevap, tartışma, ev ödevi

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Yazılı sınav

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin en az %70'ine devam zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

asli.uzbas@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Sakai'den mesajlar yoluyla her zaman iletişim kurulabilir. Haftalık ders programına göre belirtilen gün ve saatlerde ofiste yüz yüze görüşülebilir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 97

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.11511221115251151
ÖK.21111111113151151
ÖK.31111153215151151
ÖK.41111111115111131
ÖK.51111111115111131