DERS ADI

: Davranış Bozuklukları 1

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
PDR 3021 Davranış Bozuklukları 1 ZORUNLU 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. HATİCE ZEKAVET KABASAKAL

Dersi Alan Birimler

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık

Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrencilerin davranış bozukluklarını tüm boyutları ile öğrenmelerini sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Davranış bozukluklarının tanımı , sınıflaması ve kapsamını açıklayabilir.
2   Davranış bozukluklarını yaş dönemlerine göre ayırtedebilir.
3   Davranış bozukluklarını açıklayabilir ve değerlendirebilir
4   Davranışın bozukluklarına müdahale yöntemlerini açıklayabilir.
5   Davranış bozukluklarını Psikolojik danışma ve rehberlik hizmetleri ile bütünleştirebilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Psikolojik sağlık nedir / Sağlıklı kişilik
2 Ruh sağlığına etki eden faktörler
3 Ebeveyn tutumları ve etkileri
4 Kişilik bileşenleri/ ilk yıllar ve etkileri/ disipilin uygulamaları
5 Okul öncesi çocuk ve sorunlar
6 İlkokul dönemi ve sorunlar
7 Erinlik/ ergenlik dönemi ve sorunlar
8 Genel Tekrar, Dersin Değerlendirmesi, Arasınav
9 Alkol ve madde kullanımı, okulda şiddet, intihar, gebelik
10 Gelişimsel bozuklukları
11 Duygusal Bozukluklar
12 Davranış Bozuklukları
13 Otizm
14 Çocukluk şizofrenisi ve depresyonu
15 Final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Autin,V., Sciarra,D.T. (2016) Çocuk ve Ergenlerde Duygusal ve Davranışsal Bozukluklar, (çev. edt. Mustafa Özekes)Nobel Akademik Yayıncılık
Bloomquist, M.L. (2006). Skills Training for children with behavior problems. New York: The Guilford Publications
Kaner,S. (2014)Duygusal ve Davranışsal Bozukluğu Olan Çocukların ve Gençlerin Özellikleri, Nobel Akademik Yayıncılık,
Kring,A., Johnson, S.L.Anormal Psikoloji (Çev edet. Muzaffer Şahin ), NOBEL Akademik Yayıncılık,
Yüksel-Şahin, Fulya (2019). Psikolojik Danışmanlar İçin El Kitabı (Genişletilmiş 3. Baskı) . Ankara: Nobel.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

rol oynama, tartışma, beyin frtınası

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

vize ve final sınavı yapılacaktır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Dersten başarılı olmak için ,%70 devam zorunluluğu vardır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

zekavet.kabasakal@deu.edu.tr, 7/24 online edu sistemi üzerinden iletişim kurulabilir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Görüşme gün ve saatleri öğretim üyesi kapı programında yer almaktadır

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 79

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.11115533552541111
ÖK.21115533553541111
ÖK.31115533452541111
ÖK.41115533553541111
ÖK.51115533452541111