DERS ADI

: Test Dışı Teknikler

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
PDR 2008 Test Dışı Teknikler ZORUNLU 1 2 0 3

Dersi Veren Birim

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. ASLI UZ BAŞ

Dersi Alan Birimler

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık

Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrencilerin bireyi farklı araçlarla tanıma yöntemlerine dair bir anlayışa ve test dışı teknikleri uygulama becerisine sahip olmasıdır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bireyi tanımanın amaç, işlev ve ilkelerini kavrar
2   Test ve test dışı teknikler arasındaki farkı yorumlar
3   Test dışı tekniklerinin özelliklerini kavrar
4   Bireyi tanımada uygun test dışı teknikleri seçer
5   Test dışı teknikleri geliştirir
6   Test dışı teknikleri uygular
7   Test dışı tekniklerin sonuçlarını yorumlar

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin tanıtımı: Kapsamı, Önemi, Kural ve Gerekleri.
2 Bireyi tanımanın amacı, işlevi ve ilkeleri
3 Temel Kavramlar: Testler, test dışı teknikler
4 Kendini anlatma teknikleri: Otobiyografi, problem tarama envanteri
5 Anket, arzu listesi, zaman çizelgesi
6 Psikodrama, oyun terapisi
7 Görüşme
8 Genel tekrar, Ders değerlendirnesi, Ara sınav
9 Gözlemsel teknikler: Gözlem, dereceleme ölçekleri
10 Vaka kaydı, vaka incelemesi, ev ziyaretleri
11 Sosyometrik teknikler
12 Öğrenci sunumları
13 Öğrenci sunumları
14 Öğrenci sunumları
15 Yarıyıl sonu sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Drummond, R.J. & Jones, K.D. (2006). Assessment Procedures for Counselors and Helping Professionals. Perason Merrill Prentice Hall, New Jersey.
Erözkan, A. (2014). Psikolojik Danışma ve Rehberlikte Test Dışı Teknikler. Ankara: Mentis Yayıncılık.
Hood, A.B. & Johnson, R.W. (2007). Assessment in Counseling: A Guide to the Use of Psychological Assessment Procedures. American Counseling Association, VA.
Karataş, Z. ve Yavuzer, Y. (2015). Bireyi Tanımada Test Dışı Teknikler. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
Owen, F. K., Owen, D. ve Karaırmak, Ö. (2013). Okul Psikolojik Danışmanları için El Kitabı: Keşif için Araçlar. Ankara: Anı Yayınları.
Özgüven, İ. E. (2002). Bireyi Tanıma Teknikleri. Ankara: PDREM Yayınları.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı, soru-cevap, tartışma, ev ödevleri ve sunumlar

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Yazılı sınav, ödev sunumu

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin en az %70'ine devam zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

asli.uzbas@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Uzaktan eğitimde Sakai'den mesajlar yoluyla her zaman iletişim kurulabilir. Haftalık ders programına göre belirtilen gün ve saatlerde ofiste yüz yüze görüşülebilir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 2 24
Vize Sınavına Hazırlık 1 4 4
Final Sınavına Hazırlık 1 4 4
Ödev Hazırlama 1 7 7
Sunum Hazırlama 1 10 10
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 77

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.11115151155551111
ÖK.21115551155551111
ÖK.31115551155551111
ÖK.41115551155551111
ÖK.51115551155551111
ÖK.61115221155551111
ÖK.71115211151551111