DERS ADI

: Karakter ve Değer Eğitimi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
PDR 2010 Karakter ve Değer Eğitimi ZORUNLU 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ BAHAR METE OTLU

Dersi Alan Birimler

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık

Dersin Amacı

Dersin amacı, öğrencileri karakter gelişimi ve eğitimi ile ilişkili temel kavramlar konusunda eğitmek, karakter gelişimi ve eğitiminde önem taşıyan unsurları açıklamak, değerler eğitimini tanıtmak ve değer eğitimi uygulamalarını kavramalarını sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Kişilik, mizaç, karakter kavramlarını açıklayıp ayrımlarını yapar
2   2. Karakter gelişimine ilişkin temel kavramları açıklar
3   3. Karakter gelişiminde ve eğitiminde ebeveyn tutumlarının etkisini değerlendirir
4   4. Karakter gelişiminde ve eğitiminde okulun rolünü ve etkisini değerlendirir
5   5. Karakter gelişimi ve eğitimi ile ahlak gelişimi arasındaki bağlantıyı açıklar
6   6. Karakter ve değer eğitiminde kullanılacak yöntem ve teknikleri bilir
7   7. Karakter ve değer eğitimi ile ilgili etkinlikler hazırlar

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Karakter, mizaç ve kişilik kavramları
2 Karakter ve değer eğitiminin gelişimi, amacı ve işlevi
3 Değer eğitimi yaklaşımları
4 Karakter gelişiminde ve eğitiminde ebeveyn tutumlarının etkisi
5 Karakter gelişiminde ve eğitiminde ahlak gelişiminin etkisi
6 Karakter gelişiminde ve eğitiminde okulun etkisi
7 Karakter gelişiminde ve eğitiminde çevrenin etkisi
8 Genel tekrar, ders değerlendirmesi, vize
9 Karakter ve değer eğitiminde kullanılacak yöntem ve teknikler
10 Karakter ve değer eğitimiyle ilgili etkinlik hazırlama
11 Karakter ve değer eğitimi uygulama çalışmaları
12 Karakter ve değer eğitimi uygulama çalışmaları
13 Karakter ve değer eğitimi uygulama çalışmaları
14 Türkiye'deki yapılan değerler eğitimi uygulamaları
15 Final (Bitirme Sınavı)

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Murat, M. ve Yılmaz, E. (2022). Karakter ve Değer Eğitimi. Lisans Yayıncılık, İstanbul.
Ekşi, H., ve Katılmış, A. (2015). Karakter eğitimi el kitabı. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
Ekşi, H, ve Katılmış, A. (2016). Uygulama örnekleriyle değerler eğitimi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
Turan, R ve Ulusoy , K. (2014). Farklı Yönleriyle Değerler Eğitimi. Ankara:Pegem A Akademi.
Ulusoy, K. ve Dilmaç, B. (2014). Değerler Eğitimi. (2.Baskı). Ankara: Pegem A Akademi.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Tartışma, anlatım, soru-yanıt, beyin fırtınası, işbirlikli öğrenme teknikleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ders vize ve final sınavı ile değerlendirilmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Dersten başarılı olmak için derslerin %70 ine devam zorunluluğu vardır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

bahar.mete@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Görüşme gün ve saatleri öğretim üyesi kapı programında yer almaktadır. Online deu üzerinden tüm hafta mesaj gönderimi yapılabilir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 18 18
Sunum Hazırlama 1 5 5
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 87

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.11111355212151111
ÖK.21111355212151112
ÖK.31111355212151115
ÖK.41111355212151112
ÖK.51111355212151115
ÖK.65555555555555555
ÖK.75555555555555555