Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
PROF.DR. FATMA EBRU İKİZ |
Dersi Alan Birimler |
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık |
Dersin Amacı |
Öğretmen adaylarının rehberlik ve psikolojik danışmanlığın tanımı, tarihsel gelişimi, kapsamı, kuramları, amaçları, ilkeleri ve işlevleri hakkında bilgilenmesini sağlamak, okul danışmanlığı işleyişi, program geliştirme, etik kurallar, danışman özellikleri ve hizmet alanlarına yönelik gelişimsel açıdan bir anlayış kazandırmaktır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Karaca, R. & İkiz, F. E. (2020). Psikolojik danışma ve rehberlikte çağdaş bir anlayış. (2.basım). Nobel yayınevi. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Anlatım, beyin fırtınası tartışma, soru cevap, araştırma, inceleme yapma,ödev, sunum |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
yazılı sınav yapılacaktır, önerilen kitap ve kaynakların incelenmesi, gözlem yapılması, sunum ve makale incelenmesi istenir |
Değerlendirme Kriteri |
Derse katılım, kaynaklara erişme ve okuma, konuyla ilgili verilen sunum, makale inceleme, uygulama, gözlem yapma ve ödev hazırlama |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Derse devam ve katılım zorunludur, konuyla ilgili kaynakların okunması, araştırılması ve çalışmaların zamanında teslim edilmesi zorunludur |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
ebru.ikiz@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Görüşme Gün Ve Saatleri Öğretim Üyesi Kapı Programında Yer Almaktadır, Online Deu Üzerinden Veya Debis Hesaplarından 7/24 Mesaj Gönderimi Yapılabilir |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|