DERS ADI

: Fizyolojik Psikoloji

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
PDR 1012 Fizyolojik Psikoloji ZORUNLU 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ SEBAHAT SEVGİ UYGUR

Dersi Alan Birimler

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık

Dersin Amacı

Amaç: Davranışların fizyolojik temellerini açıklamak ve bu kapsamda sinir sisteminin yapı ve işleyişini öğretmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Sinir hücrelerinin yapısını ve fonksiyonlarını açıklar.
2   Davranışsal genetiğin doğasını tartışır.
3   Merkezi ve çevresel sinir sisteminin, nörotransmitterlerin insan davranışı ile olan ilişkisini tartışır.
4   İnsan beyninin gelişim süreçlerini değerlendirir.
5   Duyguların fizyolojik temellerini yorumlar.
6   Sosyal bilişsel yapının fizyolojik temellerini yorumlar.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tanışma, Fizyolojik psikolojiye giriş
2 Fizyolojik psikolojinin oluşum süreci
3 Davranışsal genetik
4 Sinir sisteminin tanımı ve işlevleri
5 Sinaptik bağlanma türleri
6 Nöro-transmitterler ve işlevleri
7 Ara sınav, genel değerlendirme ve konu tekrarı
8 Merkezi sinir sisteminin tanımı ve işlevleri-1
9 Merkezi sinir sisteminin tanımı ve işlevleri-2
10 Çevresel sinir sisteminin tanımı ve işlevleri
11 İnsan beyninin gelişimi ve nöroplastisite
12 Motor sistem hiyerarşisi
13 Duyguların nöro-biyolojisi
14 Sosyal bilişsel süreçlerin nöro-biyolojisi
15 Final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Carlson, N. R. (2022). Fizyolojik Psikoloji -Davranışın Nörolojik Temelleri (8. Bs.), Muzaffer Şahin (Ed.). Nobel Akademik Yayıncılık.
Yazıhan, N. T. (2021). Fizyolojik Psikoloji. Nobel Akademik Yayıncılık.
Zeren, G. (2022). Fizyolojik Psikoloji. Eğiten Kitap.
Kalat, J. W. (2015). Biological Psychology (12th ed.). Toronto: Wadsworth.
Carter, R. (2014). The human brain book. Penguin.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, Aktif Öğrenme, Tartışma, Soru-Yanıt, Beyin Fırtınası, Uygulama-Alıştırma, Örnek Olay İncelemesi, Sorun/Problem Çözme

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Öğrenciler bu ders kapsamında Ara sınav, Final ve Bütünleme ile değerlendirilecektir.

Değerlendirme Kriteri

Öğrenciler bu ders kapsamında Ara sınav, Final ve Bütünleme ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Dersten başarılı olmak için derslerin en az %70 ine devam zorunluluğu vardır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Dr. Sebahat Sevgi UYGUR
sevgi.uygur@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Randevu Saatleri:
Pazartesi 13:30-15:30
Çarşamba 13:30-15:30
Ayrıca Online DEU üzerinden 7/24 mesaj gönderimi yapılabilir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 103

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.11111211115151211
ÖK.21111211115151211
ÖK.31111211115151211
ÖK.41111411115151211
ÖK.51111411115151211
ÖK.61111111111111111