DERS ADI

: Lineer Cebir 1

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
OME 2003 Lineer Cebir 1 ZORUNLU 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

İlköğretim Matematik Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. CENK KEŞAN

Dersi Alan Birimler

İlköğretim Matematik Öğretmenliği

Dersin Amacı

Öğrencilere temel lineer cebir kavramları ve süreçleriyle ilgili anlayış kazandırmak. Konuyla ilgili kavramları ve süreçleri problem durumlarına uygulayabilme ve çözüm yöntemlerini etkili şekilde kullanabilmelerini sağlayacak birikimin oluşumuna yardımcı olmak.temel lineer cebir kavramları ve süreçleriyle ilgili anlayış kazandırmak. Konuyla ilgili kavramları ve süreçleri problem durumlarına uygulayabilme ve çözüm yöntemlerini etkili şekilde kullanabilmelerini sağlayacak birikimin oluşumuna yardımcı olmak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Matrisler cebirinin özelliklerini açıklayabilir.
2   Özel tipteki matrisleri tanımlayabilir ve ilgili işlemleri yapabilir.
3   Matrisin tersinin olması için gerekli durumları belirleyebilir.
4   nxn tipinde bir matrisin determinantını açıklayabilir.
5   Determinant fonksiyonun özelliklerini kullanarak determinant hesaplayabilir.
6   Lineer denklem sistemlerini farklı yöntemler kullanarak çözebilir.
7   Lineer denklem sistemlerinin çözümlerini rank ile ilişkilendirerek açıklayabilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Matrisler
2 Matrislerde işlemler
3 Özel tipte matrisler
4 Özel tipte matrisler
5 Elementer işlemler, eşelon matris
6 Elementer matrisler ve bir matrisin tersi
7 Bir matrisin rankı
8 Genel tekrar, ders değerlendirmmesi, Ara Sınav
9 Determinant
10 Determinant fonksiyonunun özellikleri
11 Determinant fonksiyonunun özellikleri
12 Lineer denklem sistemleri , Lineer denklem sistemlerini çözme yöntemleri (Gauss yok etme, Gauss-Jordan indirgeme)
13 Lineer denklem sistemlerini çözme yöntemleri (Gauss yok etme, Gauss-Jordan indirgeme)
14 Lineer denklem sistemlerini çözme yöntemleri(Ters matris ve Cramer yöntemi)
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Akbulut, F. (1974). Lineer Cebir Cilt II. İzmir: Ege Üniversitesi Matbaası.
Akbulut, F. (1976). Lineer Cebir Cilt I. İzmir: Ege Üniversitesi Fen Fakültesi Ofset Merkezi.
Akın, Ö. (Çev. Ed.) (2011). Uygulamalı Lineer Cebir (9. Baskı). Ankara: Palme Yayıncılık.
Keşan, C. ve İzgiol, D. (2016). Lineer Cebir, Matematik Öğretmen Adayları İçin. İzmir: Birleşik Matbaacılık.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

APOS Teorisine dayalı öğretim, tartışma, soru-yanıt, gözlem, grup çalışmaları, soru-cevap, buluş yoluyla öğrenme, anlamlı öğrenme

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ödev ve sunumlar, tartışma, öğrenci yansıtmaları, araştırma önerisi

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

cenk.kesan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 3 3
Final Sınavına Hazırlık 1 3 3
Ödev Hazırlama 7 1 7
Sunum Hazırlama 3 2 6
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 86

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.123455554
ÖK.225455554
ÖK.335555554
ÖK.435455554
ÖK.525355554
ÖK.635355554
ÖK.735455554