DERS ADI

: Almanca Öğretim Programları

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
AÖD 2012 Almanca Öğretim Programları ZORUNLU 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Almanca Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ZEYNEP ATEŞ BOZKURT

Dersi Alan Birimler

Almanca Öğretmenliği

Dersin Amacı

Öğretmen adaylarına almanca ders programı geliştirme becerisi kazandırmak. Öğretmen adaylarına dersin içerikleri ders araç gereçleri metodu yöntemi öğrenci başarısının değerlendirmesi konularını davratmak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Yabancı Dil Öğretimi ile ilgili çağdaş, yöntem ve teknikleri tanımlayabilme.
2   2. Yaklaşımları birbiriyle karşılaştırabilmektedir.
3   3. Birbirinden farklı olan yaklaşımları ayırt edebilme.
4   4. Ders kitabı ve yaklaşımlar arasındaki yöntem ilişkisini anlayabilme ve analiz edebilme.
5   5. Farklı yaklaşımlara göre uygulama örnekleri sunabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Öğretim programları le ilgili temel kavaramlar Yöntem teknik araç ve gereçler
2 Almanca ders programlarının tarihsel gelişimi öğretmen yeterlilikleri
3 almaca dersi öğretim programlarına ilişkin güncel yaklaşımlar Öğretmen yeterlilikleri
4 Ders içerikleirinin geliştirlmesi Final Sınavı
5 Öğrenme ve alt öğrenme alanları
6 Kazanımların sınıflara göre dağılımı
7 Almancanın diğer derslerle ilişkisi
8 Genel Tekrar, Ders Değerlendirmesi,Ara Sınav
9 Öğrenme aşamalarının birbiri ile ilişkisi
10 öğrenme materyelleri

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

- Neuner, Gerhard/Hunfeld, Hans: Methoden des fremdsprachlichen Unterichts. Fernstudieneinheit 4.
Langenscheidt, 1998.
- Heyd Gertraud: 1997. Aufbauwissen für den Fremdsprachenunterricht(DaF), Ein Arbeitsbuch
Kognition und Konstruktion , narr studienbücher, Tübingen.
- Konu alanı ders kitapları
- Koeppel Rolf: 2010. Deutsch als Fremdsprache, Spracherwerblich reflektierte Unterrichtspraxis.
- Gasser Peter: 2003. Lehrbuch Didaktik,Bildung medien. Kommunikation, Bern/Schweiz
- Heyd Gertraude :1991. Deutsch lehren, Grundwissen für den Unterricht als Fremdsprache, Verlag
Moritz Diesterweg, Frankfurt am Main.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

: interaktif- bireysel- ikili çalışmalar

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Almanca

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

zeynep.ates@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 6 6
Final Sınavına Hazırlık 1 8 8
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 70

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.112314131
ÖK.212314131
ÖK.31231413
ÖK.41231413
ÖK.51231413