DERS ADI

: Eğitim Teknolojilerinde Güncel Uygulamalar

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
BTE 5005 Eğitim Teknolojilerinde Güncel Uygulamalar SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. ELİF BUĞRA KUZU DEMİR

Dersi Alan Birimler

Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu derste öğrencilere; nesnelerin interneti; arttırılmış gerçeklik; sanal öğrenme; giyilebilir teknolojiler; 360 derece videolar; üç boyutlu yazdırma teknolojileri; programlanabilir devre kartları; uyarlanabilir öğrenme ortamları; zeki sistemler; kitlesel açık çevrimiçi dersler; öğrenme analitikleri; büyük veri, yapay zeka hakkında bilgi, beceri ve yeterlilik kazandırmak amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Eğitim teknolojilerinin kullanılabileceği alan ve eğitim seviyelerini açıklayabilir
2   Eğitim teknolojilerinin güçlü yönlerini karşılaştırabilir
3   Eğitim teknolojilerinin zayıf yönlerini karşılaştırabilir
4   Eğitim teknolojilerinin öğretim programına nasıl entegre edilebileceğini açıklayabilir
5   Eğitim teknolojilerinin geleceğine yönelik öngörülerde bulunur

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Nesnelerin interneti
2 Arttırılmış gerçeklik
3 Sanal öğrenme
4 Giyilebilir teknolojiler
5 360 derece videolar
6 Üç boyutlu yazdırma teknolojileri
7 Genel Tekrar, Ders Değerlendirmesi, Ara Sınav
8 Programlanabilir devre kartları
9 Uyarlanabilir öğrenme ortamları
10 Zeki sistemler
11 Kitlesel açık çevrimiçi dersler
12 Öğrenme analitikleri
13 Büyük veri
14 Yapay zeka
15 Final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Çağıltay, K., ve Göktaş, Y. (2016). Öğretim Teknolojilerinin Temelleri Teoriler Araştırmalar Eğilimler. Pegem Akademi Yayıncılık.
Odabaşı, H. F., Akkoyunlu, B., ve İşman, A. (2017) Eğitim Teknolojileri Okumaları - 2017. Vadi Grafik Yayıncılık.
Reiser, R. A., ve Dempsey, J. V. (Eds.). (2012). Trends and issues in instructional design and technology. Boston: Pearson.
Spector, J. M. (2013). Foundations of educational technology: Integrative approaches and interdisciplinary perspectives. Routledge.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, soru-yanıt, gözlem, örnek olay inceleme

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Dr.Öğr.Üyesi Elif Buğra Kuzu Demir
Dokuz Eylül Üniversitesi
Buca Eğitim Fakültesi
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü
Hasan Ali Yücel Binası, Kat:3
35160 Buca/İzmir/ Türkiye

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 4 52
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 4 4
Final Sınavına Hazırlık 1 4 4
Ödev Hazırlama 13 1 13
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 103

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.11455553111
ÖK.21555554213
ÖK.31455553111
ÖK.41555554211
ÖK.51555554211