DERS ADI

: Tarih Öğretimi 1

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TAE 4005 Tarih Öğretimi 1 ZORUNLU 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Tarih Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. ERDAL ASLAN

Dersi Alan Birimler

Tarih Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrencilere dünyada ve Türkiye'de okullarda tarih öğretiminde karşılaşılan sorunları ve bunların çözümüne yönelik önerileri kavratmak ve yeni öneriler geliştirebilecek teorik ve pratik donanım kazandırmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Tarih eğitiminin dünyada ve Türkiye'de doğuşunu ve gelişimini özetleyebilme
2   Atatürk'ün tarihi olan ilgisi ve tarih eğitimine verdiği önemi açıklayabilme
3   Tarih eğitiminin amaçlarını sıralayabilme
4   Tarih eğitiminin dünya ve Türkiye'deki sorunlarını kavrayarak çağdaş çözümler geliştirebilme
5   Tarih eğitiminde programların rollerini yorumlayabilme
6   Tarih eğitiminde ders kitaplarının rollerinin yorumlayabilme
7   Tarih eğitiminde öğretim yöntemlerinin etki ve yerini açıklayabilme
8   Türkiye'deki Tarih eğitimi içerisinde İnkılâp Tarihinin yerini açıklayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin Tanımı, Amacı, İçeriği ve Okuma Önerisi
2 Tarih Eğitiminin Tarihi: Dünya
3 Tarih Eğitiminin Tarihi: Türkiye
4 Atatürk ve Tarih Eğitimi
5 Tarih Eğitiminin Amacı
6 Tarih Eğitiminin Sorunları: Dünya
7 Tarih Eğitiminin Sorunları: Türkiye
8 Genel Tekrar, Ders Değerlendirmesi,Ara Sınav
9 Tarih Eğitiminin Sorunları: Türkiye
10 Tarih Eğitiminde Müfredat Programının Rolü
11 Tarih Eğitiminde Ders Kitaplarının Rolü
12 Tarih Eğitiminde Öğretim Yöntemlerinin Rolü
13 Tarih Eğitiminde İnkılâp Tarihinin Yeri
14 Tarih Eğitiminde İçeriğin Düzenlenmesi
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1- Köymen, Oya (2003). Tarih Eğitimine Eleştirel Yaklaşımlar: Avrupalı-Türkiyeli Tarih Eğitimcileri Buluşması. İstanbul: Türkiye Ekonomik ve Toplumsal Tarih Vakfı Yayınları
2- Braudel, Fernand (1992). Tarih Üzerine Yazılar. Ankara: İmge Kitabevi Yayınları
3- Özbaran, Salih (1992). Tarih ve Öğretimi. İstanbul: Cem Yayınevi.
4- Özbaran, Salih Haz. (2007). Tarih, Tarihçi ve Toplum. İstanbul: Tarih Vakfı Yurt Yayınları
5- Paykoç, Fersun (1998). "Tarih Öğretiminde Duyuşsal Alanın Rolü", Tarih Öğretimi Ve Ders Kitapları, Salih Özbaran (Haz.), İzmir: Dokuz Eylül Yayınları, 1998, ss. 341-348.
6- Paykoç, Fersun (1991). Tarih Öğretimi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları
7- Safran, Mustafa (2006). Tarih Eğitimi: Makaleler ve Bildiriler. Ankara: Gazi Kitapevi
8- Demircioğlu, İsmail Hakkı (2005). Tarih Öğretiminde Öğrenci Merkezli Yaklaşımlar. Ankara: Anı Yayıncılık
9- Dilek, Dursun (2001). Tarih Derslerinde Öğrenme ve Düşünce Gelişimi. Ankara: Nobel Yayınları

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, soru-cevap, tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

erdal.aslan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 79

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.1111111111111
ÖK.2222222222222
ÖK.3333333333333
ÖK.4444444444444
ÖK.5555555555555
ÖK.6111111111111
ÖK.7222222222222
ÖK.8333333333333