DERS ADI

: Yeni Çağ Dünya Tarihi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TAE 2010 Yeni Çağ Dünya Tarihi ZORUNLU 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

Tarih Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ MUSTAFA ÖZBAŞ

Dersi Alan Birimler

Tarih Öğretmenliği

Dersin Amacı

Öğrencilerin bu dersin sonunda Avrupa Tarihi'nin önemli bir kesitini oluşturan Rönesans'tan Sanayi Devrimi'ne kadar olan döneminin genel siyasi, ekonomik ve sosyal gelişimini öğrenmeleri amaçlanmaktadır

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1 Rönesans kavramını tanımlayabilme
2   2 Rönesansın ortaya çıktığı tarihsel koşulları açıklayabilme
3   3 Reform hareketlerinin Avrupa tarihindeki sonuçlarını yazabilme
4   4 Rusya'nı yükselişinin Avrupa tarihindeki etkilerini açıklayabilme
5   5 Rönesans'tan Sanayi Devrimine kadar olan süreçte Avrupa'daki ülkelerin tarihsel koşullarını karşılaştırabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin Gerekçesi ve Önemi: Dersin Kural ve Gerekleri Ders Tanıtımı. Kaynaklar, Çalışmalar, Tanımlar
2 Ortaçağ Dünyası ve 12. Yüzyıl Rönesansı
3 14. ve 15. Yüzyıllarda İtalya: Rönesans ve Hümanizma
4 Avrupa'nın Yayılmas: Keşifler
5 15. ve 16. Yüzyıllarda Avrupa'nın Siyasal Görünümü
6 Reform Hareketleri ve Kutsal Roma Germen İmparatorluğu
7 Reform'un Gelişimi ve Din Savaşları
8 Ara Sınav
9 17. ve 18. Yüzyıllarda Avrupa'nın Siyasal Görünümü
10 Otuz Yıl Savaşları (1618-1648)
11 15. Yüzyıldan 18. Başına Avrupa'nın Sosyal ve Ekonomik Gelişimi
12 Bilim Devrimi ve Düşünsel Gelişim
13 Rusya'nın Yükselişi ve Doğu Avrupa
14 Erken Modern Avrupa'da Aile, Evlilik ve Nüfus
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1- Pirenne, Henri, (2010). Ortaçağ Avrupa'sının Ekonomik ve Sosyal Tarihi, Ankara: İmge Kitabevi
2- Hanks, Mery E. Wiesner (2009). Erken Modern Dönemde Avrupa, İstanbul: İş Bankası Kültür Yayınları,
3- Lee, Stephen (2003). Avrupa Tarihinden Kesitler I (1494-1789), Ankara: Dost Kitabevi
4- Ruff, Julius R. (2011). Erken Modern Avrupa'da Şiddet (1500-1800), İstanbul: Boğaziçi Üniversitesi Yayınları
5- Jütte, Robert (2011). Erken Modern Avrupa'da Yoksulluk ve Sapkınlık, İstanbul: Boğaziçi Üniversitesi Yayınları

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan edilecektir

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Yok

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

yahya.araz@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan edilecektir

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavı 1 5 5
Final Sınavı 1 5 5
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 62

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.1111111111111
ÖK.2222222222222
ÖK.3333333333333
ÖK.4444444444444
ÖK.5555555555555