DERS ADI

: Kültürel Coğrafya

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
CAE 5007 Kültürel Coğrafya SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Coğrafya Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. RAZİYE ÇAKICIOĞLU OBAN

Dersi Alan Birimler

Coğrafya Öğretmenliği

Dersin Amacı

Türkiye'nin Kültürel Coğrafyasına ilişkin Miras kaynaklarının tanınması ve bu kaynakların sürdürülebilir kalkınma açısından turizm aracılığıyla değerlendirilmesinin öneminin uygulama çalışmalarıyla kavranabilmesi.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Kültürel Coğrafya'ya ilişkin temel kavram bilgisini öğrenir.
2   Kültürel Coğrafyanın gelişimini ve gelişime katkıda bulunan kişi ve olayları öğrenir.
3   İnsan-çevre etkileşimi, çevreyi algılama ve planlama becerisini kazanır.
4   Kültür coğrafyasının başlıca ilgi alanlarının öğrenir.
5   Çevresini Kültürel Coğrafya bakış açısıyla değerlendirebilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Kültürel Coğrafya'nın Tanımı, Konusu, Gerekliliği
2 Kültürel Coğrafya'nın Diğer Bilimlerle İlişkisi
3 Coğrafyanın Prensiplerinin Kültürel Coğrafya'da Kullanımı
4 Kültürel Coğrafya Bakımından Dil Aileleri
5 Kültürel Coğrafya Bakımından Dinler
6 Yer adları
7 Genel Tekrar, Ders Değerlendirmesi, Ara Sınav
8 Beşeri Coğrafya'da Çevresel Algı, Zihin Haritası ve Planlama
9 Beşeri Coğrafya'da Mekânsal Dokular
10 Kültür Coğrafyası ve Başlıca İlgi Alanları
11 Kültürel Yayılma, Kültürel Ekoloji
12 Kültürel Bütünleşme ve Ortak Kültürel Geçmiş
13 Halk Kültürü ve Popüler Kültür
14 Kültürel Farklılık ve Kültürel Çatışma
15 YARIYIL SONU SINAVI

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Alagöz, Cemal Arif (1943). Türk Coğrafya Kurumunun Amaçları ve Çalışmaları. Türk Coğr. Derg. S: 3-4, s: 396-403. Ankara. Rapor.
Alagöz, Cemal Arif (1968). Türk Coğrafya Kurumu, III. Türk Coğrafya Kongresi, XVIII, Meslek Haftası, Açılış Konuşması, Türk Coğr. Derg. Sayı:24-25, Ankara.
Alagöz, Cemal Arif (1973). Coğrafya Enstitüsü Tarihçesi. Türk Kültürü 50. Yıl Armağanı. Ankara. Ayrı Basım.
Doğanay, Hayati (1994). Türkiye'nin Beşeri Coğrafyası, Gazi Büro Kitabevi, Ankara.
Tümertekin, Erol & ÖZGÜÇ, Nazmiye. (2004). Beşeri Coğrafya (İnsan. Kültür. Mekân), Çantay Kitabevi, İstanbul.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, tartışma, gezi gözlem, seminer/kaynak inceleme, internet, öğretim elemanları ile görüşme.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

raziye.oban@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Ödev Hazırlama 1 10 10
Sunum Hazırlama 1 10 10
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 101

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.15
ÖK.24
ÖK.34
ÖK.45
ÖK.535