DERS ADI

: Coğrafya Öğretiminde Materyal Tasarımı

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
CAE 5003 Coğrafya Öğretiminde Materyal Tasarımı SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Coğrafya Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. HASAN ÇUKUR

Dersi Alan Birimler

Coğrafya Öğretmenliği

Dersin Amacı

Öğretme-öğrenme süreçlerinde yeni düzenlemeler ile öğretmenlik mesleğinde
yeni uygulama gerektirmesi, kavram ve kapsamının sürekli bir gelişim içinde olması nedeniyle yeni bir disiplin alanı olarak ortaya çıkan öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme konusunda öğretmen adaylarını, gerekli bilgi ve becerilere sahip olmaları amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Görsel materyallerde etkileşim unsurlarını artırmada mesaj tasarımı konularında gerekli bilgi ve becerileri kazanmak.
2   Öğretim teknolojisi temel kavramları, öğretim teknolojisi amaçları öğretim teknolojisi kapsamı öğretim teknolojisi gelişim süreci hakkında gerekli bilgi ve becerilere sahip olmak.
3   Teknoloji planlamasının ne olduğuna ilişkin bilgi edinecek, teknoloji planlamasının amacı hakkında bilgi beceri ve tutum sahibi olmak.
4   Geliştirilen öğretim materyalini uygulayarak değerlendirme verilerini toplayarak, tasarımın aksayan yönlerini saptamak.
5   -İletişim ve iletişim türleri hakkında bilgi sahibi olmak, öğretim ortamında etkin iletişim yöntemlerini kullanma konusunda gerekli bilgi ve becerleri kazanmak, coğrafya öğretiminde gerekli öğretim teknolojilerini kullanabilmek.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Öğretim teknolojisi temel kavramları öğretim teknolojisi amaçları öğretim teknolojisi kapsamı, öğretim teknolojisi gelişim süreci .
2 Öğretimsel sistemlerin tasarımı. Mesaj tasarımı öğretim özellikleri.
3 Görsel tasarım öğelerinden çizgi, şekil, alan, boyut, doku, renk görsel tasarım ilkelerinden bütünlük, denge, vurgu, hizalama,
4 Yazılı teknolojiler görsel-işitsel teknolojiler bilgisayar tabanlı teknolojiler kaynaştırılmış teknolojiler.
5 Teknoloji planı hazırlama süreci ve detayları teknoloji planı uygulama stratejileri
6 İletişim ve iletişim türleri, öğretim ortamında etkin iletişim yöntemlerini kullanma.
7 Bireysel Öğretim Teknolojileri
8 Genel Tekrar, Ders Değerlendirmesi, Ara Sınav
9 Bilgisayar destekli öğretim
10 Modüler Öğretim
11 Programlı Öğretim
12 Bir eğitim materyali geliştirirken dikkat edilmesi gereken noktaları
13 Öğretim teknolojileri ve materyal geliştirmede değerlendirme
14 Coğrafya derslerinde öğretim teknolojileri. Üç boyutlu öğretim materyalleri
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Uşun . S. (2000) Dünyada Ve Türkiyede Bilgisayar Destekli Öğretim Ankara
Akpınar .Y. (1999) Bilgisayar Destekli Öğretim Ve Uygulamaları Anı Yayıncılık Ankara
Demirel .Ö.(2003) Planlamadan Değerlendirmeye Öğretme Sanatı Pegema Yayıncılık
Yanpar, T. (2006). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı. Anı Yayıncılık, 7.baskı, Ankara.
Alessi, S. M. & Trollip, S. R. (2001). Multimedia for Learning: Methods and Development. Allyn and Bacon, USA.
Seferoğlu, S. (2007). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı.Ankara: Pegem A Yayıncılık.
Yalın, H. İ. (2006). Öğretim Teknoloileri ve Materyal Geliştirme.Ankara: Nobel Yayın Dağıtım
Açıkgöz, Ü., K., (2003). Etkili Öğrenme ve Öğretme, Kanyılmaz Matbaası, İzmir.
Heinich, R., Molenda, M., Russell, J. D. & Smaldino, S. E. (2002). Instructional Media and Technologies for Learning (7th edition). Merrill Prentice Hall, USA.
An interactive Frog Dissection http://curry.edschool.virginia.edu/go/frog/
http://www.smartdraw.com/

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunuş, anlatım, örnek olay yöntemleri (Yapılandırmacı , aktif öğretim uygulamaları )

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 DTK Diğer Etkinlik
3 FN Yarıyılsonu Sınavı
4 BNS BNS VZ * 0.30 +DTK * 0.10 + FN * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

hasan.cukur@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Uygulama 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 4 4
Final Sınavına Hazırlık 1 5 5
Ödev Hazırlama 1 4 4
Sunum Hazırlama 1 5 5
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.1355
ÖK.2544
ÖK.3555
ÖK.4555
ÖK.5555