DERS ADI

: Coğrafya Öğretimi 2

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
CAE 3004 Coğrafya Öğretimi 2 ZORUNLU 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Coğrafya Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. RAZİYE ÇAKICIOĞLU OBAN

Dersi Alan Birimler

Coğrafya Öğretmenliği

Dersin Amacı

Coğrafya dersi için gerekli özel öğretim yöntemleri hakkında bilgi ve beceriye sahip olarak, etkili coğrafya öğretimi konusunda yeni yöntem ve tekniklerin uygulama boyutunu gerçekleştirebilmek.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Coğrafya biliminin prensiplerinden hareketle bu dersin öğretimi hakkında doğrulara ulaşmak.
2   Coğrafya öğretmeni adaylarının coğrafi bilgi beceri ve kavramları derslerde geniş ve doğru bir şekilde kullanmalarını sağlamak.
3   Coğrafi incelemeler sırasında uygun ve etkin beceri ve teknikleri seçip uygulayabilmelerini sağlamak . Coğrafya öğretiminde öğrencilere harita becerisinin, gözlem becerisinin etkin kullanımını sağlamak
4   Coğrafya dersinin öğretiminde doğru bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanabilmeyi oluşturmak.
5   Coğrafya öğretiminde, insan doğal ortam ilişkisini mekan analizi ile değerlendirmeyi bir anlayış haline getirmek.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Coğrafya'da yapılandırmacı yaklaşıma göre öğretmen öğrenci ilişkisi
2 Coğrafya'nın genel eğitime katkısı
3 Coğrafya eğitim ve öğretiminde akademik araştırmaların önemi
4 Tarihsel süreç içerisinde coğrafya dersi öğretim programlarının gelişimi
5 Coğrafya öğretiminde ders kitaplarının özellikleri
6 Coğrafyada ders etkinliklerinin planlarının hazırlanması
7 Coğrafya derslerinde açık ders kitabı çalışmaları
8 Genel Tekrar, Ders Değerlendirmesi, Ara Sınav
9 Coğrafya dersleri için örnek ders etkinlikleri (9. sınıf)
10 Coğrafya dersleri için örnek ders etkinlikleri (10.sınıf)
11 Coğrafya dersleri için örnek ders etkinlikleri (11.sınıf)
12 Coğrafya dersleri için örnek ders etkinlikleri (12.sınıf)
13 Günlük Plan Hazırlama
14 Ders Uygulamaları
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Alkış .S (2009 ). Sürdürülebilir Bir Dünya İçin Coğrafya Eğitimi.
Cameron, J. (2001). Negative effects of reward on intrinsic motivation, A limited phenomenon: Comment on Deci, Koestner, and Ryan (2001). Review of Educational Research, 71, 29-42.
Development and use of the TEBS-Self. Teaching and Teacher Education, 24, 751-766.
Dweck, C. S. (1986). Motivational processes affecting learning. American Psychologist, 41, 1040-1048.
Doğanay H. (2002) Coğrafya Öğretim Yöntemleri Aktif Yayınevi İstanbul.
Karabağ. S.-Şahin.S (Ed). (2007) Kuram ve Uygulamada Coğrafya Eğitimi, Gazi Kitabevi Ankara.
Lincoln, Y. S., & Guba, E. G. (1985). Naturalistic inquiry. Beverly Hills, CA: Sage.
ŞahinC .(2001) Türkiye'de Coğrafya Öğretimi, Sorunlar-Çözüm Önerileri. Gündüz Yayıncılık Ankara.
Taş H.İ. (2007) Coğrafya Eğitimi: Tarih, Standartlar, Hedefler.
Özey. R. Demirci A, (2008) Coğrafya Öğretiminde Yöntem ve Yaklaşımlar Aktif Yayınevi Ankara

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunuş, anlatım, örnek olay yöntemleri (Yapılandırmacı, aktif öğretim uygulamaları).

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

raziye.oban@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Uygulama 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Ödev Hazırlama 1 5 5
Sunum Hazırlama 1 15 15
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 117

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.14555
ÖK.2555
ÖK.3444425
ÖK.4455
ÖK.533455