DERS ADI

: Türkiye'nin Beşeri ve Ekonomik Coğrafyası

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
CAE 3003 Türkiye'nin Beşeri ve Ekonomik Coğrafyası ZORUNLU 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

Coğrafya Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. RAZİYE ÇAKICIOĞLU OBAN

Dersi Alan Birimler

Coğrafya Öğretmenliği

Dersin Amacı

Türkiye nüfusunun, ekonomisinin ve yerleşmelerinin (kırsal ve kentsel) temel özelliklerini öğrenebilme ve sürdürülebilir kalkınma açısından bir yerin nüfus özelliklerini bilmenin planlama için önemini kavrayabilme.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Türkiye Beşeri ve Ekonomik Coğrafyası dersine ilişkin temel kavram bilgisini bilir.
2   Türkiye'de Beşeri ve Ekonomik Coğrafyanın gelişimini ve gelişime katkıda bulunan kişi ve olayları bilir.
3   Türkiye ekonomik coğrafyasının genel özellikleri; Türkiye'de nüfus, tarım, hayvancılık, ormancılık, sanayi ve dağılışına ilişkin temel konuları öğrenir.
4   Türkiye nüfus, yerleşme ve ekonomi politikalarını süreç içerisinde değerlendirebilir, sorunlara çözüm bulabilecek bilgi ve beceriye sahip olur.
5   Kültür coğrafyasının başlıca ilgi alanlarını öğrenir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tarihsel Süreçte Türkiye Beşeri Coğrafyası'nın Gelişimi
2 Türkiye'nin Nüfusu (Nüfusun Önemi, Nüfus sayımları ve Nüfus Değişimi-nedenleri, sonuçları)
3 Türkiye'nin Nüfusu (Türkiye'de Nüfusun Coğrafi Dağılışı, Nüfus Yoğunlukları)
4 Türkiye'nin Nüfusu (Gelecekte Türkiye Nüfusu, Komşularına Göre Türkiye'nin Nüfusu)
5 Türkiye'nin Nüfusu (Doğumlar ve ölümler, Hane sayısı ve büyüklüğü)
6 Türkiye'nin Nüfusu (Cinsiyet ve yaş yapısı, din ve dil özelikleri)
7 Genel Tekrar, Ders Değerlendirmesi, Ara Sınav
8 Nüfus Politikaları/Siyasetleri, Göç
9 Türkiye'de Tarımı Etkileyen Doğal ve Beşeri Faktörler
10 Türkiye'de Hayvan Yetiştiriciliği
11 Türkiye Ormanları ve Dağılışı
12 Türkiye'de Ulaşım
13 Türkiye'de Ticaret
14 Türkiye'de Turizm
15 YARIYIL SONU SINAVI

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Atalay, İbrahim. (2005). Türkiye'nin Beşeri ve Ekonomik Coğrafyası, İnkılâp Yayınları, İstanbul.
Atalay, İbrahim. (2005). Genel Beşeri ve Ekonomik Coğrafya, Mete Basım Yayıncılık, İzmir.
İzbırak, Reşat (1976). Coğrafya Terimler Sözlüğü, DTC. Fak. Yay. No: 464, Ankara.
Karaboran, Hilmi (1980). Dünya Nüfusunda Gelişmeler". A.Ü.DTCF Coğr.Arşt.Derg., S:9, s.99-101, Ankara.
Selen, Hamit Sadi (1959). Türkiye Nüfusu ve Ülkemizin Özellikleri, A.Ü. SBF. Derg. Yay. No:97-79.
Tümertekin, Erol (1994). Beşeri Coğrafya'ya Giriş, İstanbul Üniversitesi Yayınları No:3819, İstanbul.
Güngördü, Ersin (1997). Türkiye'nin Beşeri ve Ekonomik Coğrafyası, Gazi Eğitim Fakültesi, İdeal Basım Yay. Ankara.
Tanoğlu, Ali (1969). Beşeri Coğrafya Nüfus Ve Yerleşme, İstanbul.



Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, tartışma, gezi gözlem, seminer, kaynak inceleme, internet, çeşitli kurum, kuruluş ve öğretim elemanları ile görüşme.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

raziye.oban@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Ödev Hazırlama 1 10 10
Sunum Hazırlama 1 10 10
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 91

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.15
ÖK.24
ÖK.34
ÖK.44
ÖK.55