DERS ADI

: Coğrafya Öğretim Programları

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
CAE 2002 Coğrafya Öğretim Programları ZORUNLU 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Coğrafya Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. RAZİYE ÇAKICIOĞLU OBAN

Dersi Alan Birimler

Coğrafya Öğretmenliği

Dersin Amacı

Coğrafya Öğretim Programlarına ilişkin temel kavramların öğrenilmesi, Coğrafya Öğretim Programlarının gelişimi ve değişimine yol açan kişi ve olayların özelliklerini bilmenin öneminin kavranabilmesi.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Coğrafya Öğretim Programlarına ilişkin temel kavram bilgisini öğrenir.
2   Coğrafya Öğretim Programlarının gelişimi ve değişimine yol açan kişi ve olayları öğrenir.
3   Coğrafya Öğretim Programlarının değişiminin eğitime yansımalarını değerlendirebilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Öğretim Programlarıyla İlgili Temel Kavramlar
2 Coğrafya Dersi Öğretim Programlarının Geçmişten Günümüze Gelişimi (Osmanlı Dönemi)
3 Coğrafya Dersi Öğretim Programlarının Geçmişten Günümüze Gelişimi (Cumhuriyet Dönemi 1950 Öncesi)
4 Coğrafya Dersi Öğretim Programlarının Geçmişten Günümüze Gelişimi (Cumhuriyet Dönemi 1980 Öncesi)
5 Coğrafya Dersi Öğretim Programlarının Geçmişten Günümüze Gelişimi (Cumhuriyet Dönemi 1980 -2000)
6 Coğrafya Dersi Öğretim Programlarının Geçmişten Günümüze Gelişimi (Cumhuriyet Dönemi 2000-2018)
7 Genel Tekrar, Ders Değerlendirmesi, Ara Sınav
8 Güncel Coğrafya Dersi Öğretim Programı
9 Güncel Coğrafya Dersi Öğretim Programının Yaklaşımı
10 Güncel Coğrafya Dersi Öğretim Programının İçeriği
11 Güncel Coğrafya Dersi Öğretim Programının Amaçları
12 Öğrenme Ve Alt Öğrenme Alanları
13 Kazanımların Sınıflara Göre Dağılımı
14 Ölçme Değerlendirme Yaklaşımı; Öğretmen Yeterlilikleri
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Demirel, Ö., 2004, Eğitimde Program Geliştirme. Pegem Yayıncılık. Ankara.
Demirel, Ö., 2003, Öğretme Sanatı. Pegem Yayıncılık. Ankara.
Doğanay, H., 1992, Coğrafyada Metodoloji. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fak. Yay. No: 28. Erzurum.
Kaplan, Ş.G., 2005, Cumhuriyetten Günümüze Ortaöğretim Coğrafya Dersi Öğretim Programlarındaki Değişimlerin Karşılaştırmalı Olarak Değerlendirilmesi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bil. Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi, Ankara.
Karabağ, S., 2005, Coğrafya Öğretim Programı. Gazi Kitapevi. Ankara.
Sekin, S., Üçışık, S., 2001, Lise Coğrafya Dersi Öğretim Programının Amaçlarına Yönelik Eleştirel Bir Yaklaşım. Marmara Coğrafya Dergisi, Sayı: 4. İstanbul.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, tartışma, gezi gözlem, seminer/kaynak inceleme, internet, çeşitli kurum, kuruluş ve öğretim elemanları ile görüşme.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Uygulamalar öğretim yöntem teknik ve stratejilerine göre yapılacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

raziye.oban@deu.edu.trv

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 1 13
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Ödev Hazırlama 1 10 10
Sunum Hazırlama 1 10 10
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 78

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.14
ÖK.24
ÖK.34